Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 3850 ggr
Cristine
0

Skinnsoffor.

För tio år sedan så hade alla skinnsoffor och mest hörnsoffor då. Nu ska de vara i tyg och i delar som man sätter ihop efter tycke och plats. Har du skinnsoffan kvar eller är du med i svängen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Har skinnsoffan kvar…suck…har länge tänkt skaffa en ny, men det blir liksom inte av…suck…Tungan ute

Maria
0

Har en relativt ny skinnsoffa (4 år) och det på grund av att det är den enda sofftyp som katterna inte klöser i.

Annars hade jag nog valt en snygg soffa i något tyg.Glad

/Maria

zabelle
0

Köpte en ny skinnsoffa förra året när den gamla började bli sliten.

Av samma anledning som Bumbleboo blev det skinn igen.. katterna gillar inte att vara i den och om man spiller är det bara att torka av.

Zabelle   

Anders 50
0

Har också skinnsoffa, minst 15 år gammal, och den är som ny fortfarande.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

Skinn har jag inte mycket här hemma,
annat än de som håller ihop någon (dvs, Någons eget skinn) *skratt*

för många år sedan var ..jag pågång att skaffa en soffa i skinn,
men en kompis tipsade/varnade,för alla insektsbett i "billiga" soffor..
en bra soffa var då utanför ekonomiska ramen ..
aldrig gillat köp&släng.

det har lite med att jag är veggo,att jag föredrar tygsoffor.. :- )

penke

evrekaw
0

Har tygsoffa, och en praktisk sådan - bara att ta av klädseln och slänga i tvättmaskinen när det behövs.

Vi hade en skinnsoffa tidiagare, men när vi köpte huset så passade inte hörnskinnsoffan in helt enkelt.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Toyan
0

Skinnsoffan kvar men är less så det blir tyg nästa gång.

Bergspuman
0

Skilde mig för 4 år sedan och när jag fick pengarna för lgh-försäljningen köpte jag en orangeröd tygsoffa. Älskar den!

Pialinn
0

Bara några veckor innan jag sålde lägenheten och köpte husbil fick jag en svart beg. skinnsoffa.

I förådet (där jag förvara ALLT) i Småland fanns 2 andra soffor som jag förra sommaren skaffade undan, så nu har jag bara en älskad skinnsoffa kvar för nästa boende i Sverige.

Skinnsoffa har alltid varit en önskedröm!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har skinnmöbeln kvar och jag gillar den.Min fru pratar emellanåt om att skaffa en ny soffa, men jag håller emot.

Vi köpte en grön hörnsoffa med tygklädsel när vi flyttade hit. Det tog ett bra tag innan vi fick soffan vi beställt, så bilden av den som vi hade i våra huvuden hade så att säga mattats, för ett par månader senare upptäckte vi att vi fått fel soffa.

Det var för sent att göra något åt det då, men vi var liksom aldrig riktigt nöjda. Katterna började däremot visa att de gillade den.

En dag under hösten 1996, skulle vi åka och köpa en taklampa, men vi kom hem med en skinngrupp för 18000 istället. Den står kvar än …

Glad

Anna-Helga
0

Skinn är underbart, bara att torka av! Kanon med djur och barn tycker jag!

Dock lite sugen att i dagarna köpa en hörnbäddsoffa i grönt tyg… Obestämd

Elpida
0

Vi har en ljus tygsoffa som maken absolut ville ha - och visst - den är jättesnygg…men väldigt opraktisk när man har barn som fortfarande spiller och tappar choklad i den …en hund som gillar att torka av skägget i den osv…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anna-Helga
0

#12 Ja, det är lite så jag tänker… Är det tvättbart tyg? För den jag tänker på kan man inte ta tyget av. Då kanske jag måste skydda med filtar eller så och det kanske inte är så skoj, det går dessutom för kletiga barn att få undan… Tungan ute

[MargaretaA]
0

vi köpte en ny skinnsoffa för två år sedan för att det är praktiskt med hundarna som inte alltid är så rena men omöjliga att hålla borta ur soffan.

Egentligen hade jag velat ha en mysig tygsoffa i stället, för skinn är inte skönt att sitta på tycker jag. Antingen för kallt eller för varmt.

Anna-Helga
0

#14 Jag vet, när man somnar framför filmen och vaknar alldeles klibbig! Skäms

[MargaretaA]
0

ja men det är värst att sätta sig i den barbent som nu på sommaren. Då blir det klibbigt på 30 sekunder. Jag har "löst" det med ett lakan, men det har också en förmåga att skrynkla ihop sig och fara ner på golvet hela tidenSkrikandes

[peter54]
0

Att sitta på skinn eller plast utan kläder emellan är förstås ingen höjdare, så därför gör jag aldrig det Flört

[MargaretaA]
0

nej men det är lite svårt att undvika när det är nästan 30 grader varmt Skrikandes

[peter54]
0

#18 Nä kanske inte det, men jag sätter mig inte i någon omslutande möbel i den temperaturen. Då väljer jag att titta på TV från bordet eller en vanlig köksstol.

FlörtGlad

bluemary
0

Men vad är skinnsoffor egentligen ?

Sitter man på koskinn ? :)

Jag håller med penke, är inne på samma linje så egentligen
så känns det lite fel, vill helst undvika.
Men det är ju omöjligt, men går det så är det ju bra….

Fick ta över en blå skinngrupp för många år sedan. Det är
väl i och för sig inget fel på den men skulle gärna byta ut
till en ljust tyg istället.

Anders 50
0

#20 Antingen så sitter du på en ko (nöt) eller så sitter du på fuskskinn.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Jag har en skinnsoffa och en skinnfåtölj med fotpall. Tycker det är lätt att hålla rent och håller sig fint om jag smörjer in dom då och då.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Indiania
0

Vi har haft våran hörnsoffa i skinn i ca 14 år och den är lika fin fortfarande.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Elpida
0

#13. Våran klädsel är avtagbar så visst går den att tvätta… Det är bara det att det sliter på kuddarna när man drar av och på och sedan trådas klädseln på insidan efter tvätt..Rynkar på näsan

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus