Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1232 ggr
Cristine
0

Honung

Rena rama dunderkuren,men det visste vi ju, eller…? Jag använder den sedan år tillbaka i te, kaffe och till matlagning ganska ofta. Jag började med det när jag köpte honungen uppe i Sierre Nevada. De bina hade tagit nektaren från alla de läkande örter som växer däruppe på sluttningarna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Trevlig läsningGlad

Här hemma får honungen aldrig ta slut. Jag använder dagligen honung i te och matlagning.

/Maria

Cristine
0

Maria
0

SpännandeGlad

/Maria

Bergspuman
0

Min pappa använder t o m honung i kaffe! Förvånad

Själv älskar jag den tjocka grekiska yoghurten som man ringlar tunnflytande honung över, mmmmm!

Anders 50
0

Jag sysslade med biodling för många år sedan, vet inte om det var då jag lade grunden till min Getingssticks-allergi.

Då åt jag mycket honung, med numera tror jag inte att det går åt mer än 2-3 burkar om året.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jag gillar Akacia honungen för jag vet att den är odlad långt ifrån industrier och dylikt och dessutom rinnande.

AnnL
0

Använder honung dagligen i te o matlagning. Sen honung på nybakat bröd är bara så gott. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

evrekaw
0

Honung i mitt the är ett måste. Sedan är det riktigt gott till matlagning. Här kommer ett höjdar recept:

Rosta en skiva franska

lägg på en tjock skiva Chevrie-ost

Lägg på valnötter

Ringla generöst med honung över detta

Ställ in i ugnen en stund på 175 grader.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
0

Nej eftersom jag undviker socker så åker honungen samma väg. men visst är det gott *slurp*

[peter54]
0

Jag gillar honung, men jag nyttjar den i mycket måttliga mängder eftersom jag är diabetiker. Vi har bekanta som har bisamhällen, så vi behöver aldrig köpa i affären.

Oftast tar jag honungen i te och ibland på knäckebröd Glad

Cristine
0

Gorgonzola med honung mmmm!

Pialinn
0

Jag gillar inte honung!!! Tror det är "konsistensen" jag har svårt för.

Köpte en burk förra hösten och tar bara en tesked honung och slickar i mej när jag har "kli i halsen". Har fortfarande 1,5 cm kvar.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Sisa]
0

Gillar inte heller honung…alldeles för sött! Möjligtvis en tesked i en kopp hett vatten, då jag har ont i halsen!

Cristine
0

Jag läste igår att Aloe verahonung kunde bota astma. Nu minns jag inte titeln på den och inte heller vilket land artikeln var ifrån men jag hittade denna i stället.

Receptet: ½ kilo eller liter ren honung.  • Två (2) stora blad eller tre (3) liten växt som heter Aloe Vera  (3) matskedar Cognac eller Whisky Gör ren aloe bladen, skär dem i små bitar , blanda i en mixer eller elvisp. Vispa tills det bildar en trögflytande pasta. Färdig att drickas. Ta inte bort skalet till Aloe Vera, eller stammen. Fray Romano säger att man måste ta en stor sked, tre (3) gånger per dag, 15 minuter före varje måltid. Detta bör göras i 10 dagar. Skaka flaskan före varje utfodring.

Munken säger att om det efter att ha druckit kommer bölder i huden är detta är ett gott tecken.Munken har använt detta recept, gratis, med utmärkt resultat under 6 år. Har botat dussintals människor i Betlehem och dess omgivningar. Han säger att det inte bara bota cancer, men också förhindrar det. Botar hudcancer, hjärna, lungor, prostata, leukemi, etc., etc.   Receptet på honungen har också en nyligen botad en 29-årig italiensk nunna, som lider av skleros Det är känt att det har förekommit många helanden av många typer av cancer Hudcancer, hals, bröst, livmoder, prostata, hjärna, lever, tarm, leukemi, osv … Även hos personer med diabetes.Den som vill ha bevis kan ringa hit:puede contactar al Sr. Fausto Pimentel, en Santo Domingo, Republica Dominicana al teléfono: (809) 2472316.

Cristine
0

Man får väl hoppas att det fungerar annars så låter det som en god drink.Skrattande

Åsa S
0

Jag äter väldigt lite sött men honung = sommar för mig, min morfar var biodlare och honungen som rann ofiltrerad från slungan var så god och vaxkakorna mums det var riktig honung, det som säljs i matbutikerna är inte honung för mig. Numera hettar man ofta upp honungen för att den inte ska bli stenhård i burkarna och det förstör mycket av smaken, morfar körde på det gamla sättet han rörde och rörde i sina stora hinkar så honungen inte skulle bli hård och jag har lite 10-årig honung i kylen och den har inte hårdnat än, de gamla sätten är ofta bäst även om det kräver mera jobb och tar mera tid.

Just nu frossar jag dock i honung det var en gammal biodlare som stod utanför centrum och sålde nyslungad honung och den smakade riktigt bra.

Cristine
0

Ja det har du rätt i, de var mer måna om allt förr, och det smakade bättre. Jag tycker inte om den hårda honungen så jag köper den aldrig, men om man går till små utländska butiker så har de riktigt fin honung.

Anders 50
0

Ja, allra bäst var honungen då man tog en bit av vaxkakan och tuggade på.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!