Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 548 ggr
[Sisa]
0

Respekt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är något som alla förväntar sej, men kanske få är villiga att erbjuda.

Många tror att respekt är lika med fruktan, men respekt är väl något man måste göra sej förtjänt av ?

Respekt handlar om att vara medveten om verklighetens gränser, andra människors… och sina egna.

Cristine
0

Det är för mej att behandla/bemöta människor som du själv vill bli behandlad/bemött.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Två så fina o tänkvärda tankar..

Tackar jag för…

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Kloka ord och tankar ni levererar oss på förmiddan och jag vill lägga till att jag anser att de som inte visar andra respekt och/eller behandlar andra med respekt, respekterar inte sig själva heller.

Bergspuman
0

Respekt har för mig fått tyvärr en lite solkad klang. Gangsters, gängbrottslingar, invandrargrabbar, m fl kräver "respekt", men vad de egentligen menar är lydnad, fruktan och inte säga emot!

Respekt är inte fruktan för mig. Respekt är att se upp till någon och beundra någon frivilligt, därför att denne gör / säger / är något man tycker är beundransvärt.

Pialinn
0

Tack Bergspuman för dom orden.

Försökte tänka ut hur jag skulle skriva, men hittade inga ord. Precis så skulle jag vilja uttrycka mej.

(Tråkigt att man inte kan skicka en bild som visar respekt och annat) Flört

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

penke
0

bra tankar..:- )

Bergspuman nyanserar mina tankar
respekt är inget man kan ta, efter KRAV
det är något man får 
när andra tycker man förtjänar det..

penke

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här Pialinn!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

…Cristines bild

fick mig att komma ihåg en ..replik
när någon tränger sig drulligt:

- Ålder före skönhet..

"någon" har väntom på tröskeln *skratt*

penke

asvensso
0

Haller med om att order "respekt" har urholkats av dessa sma yngel som ursaktar sina valdsbrott och annat med att folk inte visar respekt - fruktan, passivt medhallande, att kuva och dominera ar allt de vill.

Respekt ar nagot man maste fortjana och det kan ta tid att bygga upp. Naturligtvis har man en grundrespekt for sina medmanniskor som individer men det dar lilla extra maste man kampa for.

Formagan att vara pa att visa respekt och att vinna respekt ar ocksa en av skillnaderna mellan en chef och en ledare.

[peter54]
0

Respekt är väl det mest misstolkade ordet i språket.

Respekt får man om man ger den och att ge respekt är en essentiell del av ens existens. Allt och alla måste visas tillbörlig respekt.

Glad

evrekaw
0

Läs min kursiva rad nedan… Författades redan i Antikens Grekland… Jag har denna rad ständigt i åtanke ang. mitt ledarskap med mina elever som många gånger är inne på den ovan omtalade och ökända typen av felriktad respekt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Pialinn
0

#7 Tack för den!

Nu tänkte jag mer på "mina" foton. Flört

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!