Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 566 ggr
Cristine
0

Tandvärk

Det är väl en av de värsta plågor man kan ha.

Fick ta fram wiskey till gäst igår

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Aldrig haft värk I en tand, men däremot har jag dragit bort två gamla mjölktänder som satt kvar långt upp i vuxen ålder. Det blev till sist infektion under dem och då fick de åka. Den andra drogs när jag var 35. Den satt hårt, han fick slita i 1,5 timme, bedöva igen och igen och till sist SÅGA bort den. Efteråt hade jag fan så ont. USCH! Jag lullade bort mig med värktabletter istället…

[Sisa]
0

Har haft tandvärk några gånger…gör så ont att man inte ens vet vilken tand som värker…Förvånad

Anders 50
0

Jag vet vad tandvärk innebär.

Eftersom jag led av tandläkarskräck i yngre dar så gick jag och led tills det blev en rejäl varbildning.

Till slut blev jag tvungen att gå till tandläkaren. Detta hände med så många tänder att jag numera bara har enstaka egna tänder kvar.

Kan tillägga att jag botades från min tandläkarskräck och fixade till slut under lång behandlingstid nya fina tänder.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#3 Fick du hjälp att bli av med tandläkarskräcken? Jag har ångest och mår riktigt dåligt varje gång jag måste gå dit. Det blir värre och värre…

Zabelle   

AnnL
0

Jag har haft rejäl tandvärk. Det finns inget värre. O jag hatar att gå till tandläkaren. Det värsta jag vet.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

#4 Tog mig i kragen och ringde folktandvården! Sa att jag har tandläkarskräck, behöver hjälp, har ni nån tandläkare som är bra på sådant??

Fick komma till en kvinnlig tandläkare och vi satt nog säkert en timme och bara pratade om allt som har med tänder att göra.

Sedan bestämde vi att jag skulle bestämma takten när hon började med mina tänder. När jag reagerade för minsta lilla obehag så höll hon upp och vi tog en liten paus, och hon gjorde bara ett litet jobb varje gång i början.

Med tiden så insåg jag att det faktiskt inte var så farligt, bara kul att gå dit och träffa den trevliga personalen. Och då det krävdes så mycket jobb för att jag skulle få ordentliga tänder så brukade de skoja och säga att det var jag som finansierade hela kliniken!  Skrattande

Numera tar jag inte ens bedövning såvida det inte är fråga om att dra ut någon rot eller liknande.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

evrekaw
0

Jag gillar inte tandläkaren direkt…

Tack och lov har jag av försynen fått en exellent uppsättning tänder. Lagade 2 hål när jag gick i lågstadiet - det är allt…

Så tandvärk har jag aldrig haft.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
0

Två gånger har jag varit hos tandläkaren sedan sonen var liten (han är 26) båda gångerna har jag dragit ut två tänder mot tandläkarens protest.

Första gången skulle vi till Grekland. En surt ihopsparad resa och jag får tandvärk veckan innan.-Dra säger jag. -Laga, säger tandläkaren, men jag vannGlad

Sista gången var innan mammas begravning. Tandläkaren ville inte dra en tand bara för lite ilningar men jag stod på mig.

Man ska inte dra tänder som går att laga givetvis men dessa satt långt in i munnen och jag blev snål.

För övrigt tror jag att mina tänder är bra.

Däremot har jag lagt ut nästan 7000 kronor på katternas tänder de sista årenFlört

/Maria

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

wiskyFörvånad Fel!!! En kraftig käftsmäll löser detta problem..

Eller tänker jag fel Nu??

Lena.P är jag i verkliga livet.

asvensso
0

Tandvark ar grasligt! Svullnader trycker pa nerverna i kaken och ansiktet sa det stammer att det inte bara gor ont i sjalva tanden. Drog ut envisdomstand i mars pga varbildning. Tvarr fick jag kompikationer efterat eftersom en bit av kaken brots av vid utdragningen ( stor som en lillfingernagel) och vandrade i kaken. Det blev operation for att fa ut den. Jag hade ont i over en manad. Ganska smarttalig med otroligt jobbigt for att det ar sa svart att distrahera sig - maten smakar inte, antiobiotikan och oenicillin for att alkohol ar forbjudet, asniktet dunkar sa att det ar bara jobbigt att kolla pa TV eller surfa. Det gor oproportionerligt ont!

Bergspuman
0

Förutom de där två mjölkisarna jag drog, har jag dragit 1 visdomstand som är den enda jag fått. Jag saknar 4 permanenta tänder i nederkäken, ståtar nu med 2 gluggar där mjölktänderna satt, men de sitter längre in och syns inte så väl. Saknar även de näst mittersta tänderna i nederkäken, men där har hörntänderna flyttat sig nära inpå, så det blir inga gluggar där.

Totalt sett har jag endast 24 tänder, när full uppsättning är 32 st.

De 24 st är i toppskick, 6 lagningar totalt, ingen karies på drygt 30 år pust.

Däremot gulnar de, så jag kostade på mig en blekning i vintras. Den blev bra!