Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 527 ggr
[MargaretaA]
0

Mat-TV

Nu är jag så trött så nu orkar jag inte jobba mer idag. Vilade mina stackars fötter i soffan framför TVn en stund och hamnade mitt i bästa mat-TV,n.

Det är mina favvotanter - eller Two Fat Ladies som de kallar sig. Två runda tanter som åker runt på motorcyckel i den vackra engelska landsbygden och lagar mat så det är en fröjd att se Tungan ute

Det går många olika matlagningsprogram och vi har väl alla våra favoriter.

Jag gillar också att titta på Jamie Oliver och vår egen Per Morberg.

Vilka är era favoriter?

Maria
0

En av de tjocka damerna är numera dödGråter men jag håller med om att deras program är underbara.

Jamie Oliver är en favorit och det udda gamla programmet "River Cottage"

/Maria

Cristine
0

Jag har missat alla dem, det enda matlagningsprogram som Nadesch tittar på är halv åtta hos mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Fastnade framför "Mammas Pojkar" nu på eftermiddagen. En repris…men huva vilket löjligt program…Tungan ute

Ikväll är en långfilm med Julia Roberts…Mona-Lisas leende…någon som sett den ?  Obestämd

Bergspuman
0

Oh, Two Fat Ladies är en av mina favoriter också!

Och så gillar jag den där Ffloyd som åkte runt och lagade mat i en hast på diverse stränder, alltid med en pava vin i närheten. Han är visst också död numera.

Maria
0

Ffloyd var i Norge vid ett tillfälle i ett program och han skulle visa hur nordbor drack nubbar till maten.

Det var bara det att han hade ett dricksglas och blev aningen packad innan maten var klarFlört

/Maria

[Asta]
0

Jag gillar Jamie Oliver, tycker han är naturlig och trevlig. Sedan gillar jag att titta på Top Chef.

Bergspuman
0

#3 Jodå jag har sett den, men blev mest irriterad. Fåniga 50-talsflickor! Men låt det inte hindra dig - vill du se den, gör det. Jag vet att den fick hyfsade recensioner.

zabelle
0

Vi brukar också titta på "de tjocka tanterna" de är roliga!

Keith Floyd, han var mer eller mindre berusad i alla program, men kul att titta på.

Zabelle   

[MargaretaA]
0

ja dessa program har ju några år på nacken. jag tror att det är den "lilla" Clarissa(?) som inte är med oss längre.

ja Floyd var kul och packad var han väl för det mesta. Såg ni hans vinprovar-serie med en sakkunnig? "ska du snacka länge till eller får vi dricka snart" typ Skrattande

Egentligen är det inte maten som är det intressanta utan personligheterna och allt annat runt omkring som avgör om det är kul att titta på. Så är det för mig i allafall.

Anders 50
0

De gånger jag inte zappar förbi ett matlagningsprogram är när jag hittar Per Morberg.

Inte för att jag intesserar mig så mycket för hans matlagningskonst utan för att han är en jättetrevlig person privat, och en duktig jägare!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Han verkar trevlig privat. Men vad menar du - känner du honom eller? Tungan ute

Anders 50
0

#11 Har varit på samma jakter några gånger.

Cristine
0

Ahaa Anders du jagar (med) kändisar!!Skrattande

Va..finns inga Kirsch…vad han nu heter..fans här?Förvånad

Anders 50
0

#13 Ja, även med kungliga ett par gånger!  Skrattande

Svårt namn att stava..Kirschsteiger?? menar du honom?  Inte min idol precis!  Tungan ute

Cristine
0

Japp..barfota mannen brukar visst vara damernas gunstling!

[MargaretaA]
0

Ja jag gillar Ernst - men jag ser honom mera som inredare än matlagare.

Men hysch en hemlis - jag har sett honom live. Tro mig - han är betydligt mera vågad när han inte med i TV. då tar han ut svängarna rejält och är allt annat än "kärringaktig" Tungan ute

[peter54]
0

Ernst Tyst Det kryper i hela kroppen bara jag ser en bild av honom. Han är bara fööör mycket för min smak. Byter kanal direkt om han dyker upp.

Cristine
0

He he he he he!

AnnL
0

Jag gillade inte alls Per Morberg innan. Men sen jag började titta på hans matlagningsprogram tycker jag han är toppen. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Det verkar som om många män inte gillar Ernst.

Mina män undantagna, för både sonen och min man gillar honom skarpt.Glad

/Maria

[Asta]
0

#20 - Ja här är också Ernst poppis.

[Sisa]
0

Jag gillar Ernst…litegrann…men ännu mer Per Moberg  Kyss

[Asta]
0

Fast jag ser ju också Ernst som en inredare och inte som en matlagare.