Kan du simma?
Hörde nyss att många drunknar under sommaren, särskilt barn för de inte kunde simma.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jäpp!
Minns det väl. Vi tillbringade en sommar på Hangö, och min 4 år äldre syster hade fått i uppdrag att lära mig simma - mot betalning. Om jag kunde simma innan hemfärden skulle hon få extra bonus.
Att snuva syrran på bonuspengar genom att inte kunna hade inte varit nådigt - så det var säkrast att vara en flitig elev..
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Min pappa var med om en tragisk drunkningsolycka när han var runt 8 år, det var hans 4 år äldre kusin som drunknade.
Så det var viktigt för honom att alla hans barn lärde sig simma ordentligt.
Jag kan bara bröstsim, men jag har lärt mig livrädda.
Eftersom jag alltid bott nära havet och nästan vid stranden som barn så lärde jag mig tidigt att simma och jag var också noga med att sonen tidigt lärde sig att simma.
Framför allt att lära sig att inte få panik om man t.ex ramlar i från bryggan eller en båt.
/Maria
Kan nog simma en bit, men eftersom jag vill ha grunt vatten där jag befinner mig så vore det tveksamt om utgången om jag ramlade av Danmarksfärjan! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Japp. Som en fisk! 

#4 Då får du låta bli att gå ut på däck eller ta en av flytvästarna som finns under livbåtarna
/Maria
Jag älskar att simma! Lärde mig själv en gång i tiden så jag har inte den helt rätta tekniken, men det går bra ändå.
Jag vet inte om jag kan simma, eller … alltså egentligen kan jag ju simma, men jag har inte testat hur kroppen liksom ligger i vattnet utan de motvikter som underben och fötter utgör.
Jag är säker på att du kan Peter, Christoffer Linde är på väg mot Os med bara en arm.
kan simma o mina barn o barnban med.Viktigt att man kan…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#9 Jovisst, men det är inte riktigt samma sak. En arm mer eller mindre förändrar inte kroppens viktfördelning särskilt mycket.
Om han ligger på rygg och flyter så kommer det inte att bli någon större skillnad jämfört med en person med två armar.
Viktförskjutningen blir mycket större om man tar bort underbenen och jag misstänker, utan att veta säkert, att huvudet hamnar under vattenytan om jag skulle försöka mig på att flyta på rygg.
Jag kan simma men tycker inte om att simma på djupet-
" Var nära naturen - var när dig själv "
#9 Han har heller inga ben Peter.
#13 Hmm, jaha, då kanske det går ändå, men jag är inte övertygad om att det funkar så för mig ändå förrän jag har provat. Det känns som om jag skulle flyta med 20 graders vinkel åt huvudändan.
Kan också simma, men gillar inte att vara på djupt vatten. Kanske har det att göra med, att jag en gång som liten höll på att drunkna…
Kan simma men badar sällan, för kallt för det mesta.
Gillar mest insjövatten det är varmare och så simhallen förstås.

Simmar gärna bröst och ryggsim men gillar inte att "leka" i vatten t.ex. åka rutchkana och trampoliner. Precis som Sisa har jag 2 gånger drunknat men blivit räddad när jag var liten knodd. Nackdelen är att jag fördröjde min flickas simdebut pga. detta, gudskelov har hon haft bra lärare som lärt henne.
Simmar som en fisk, men jag är ju uppväxt vid havet och älskar att bada och surfa 
Zabelle
Kan simma men ha en väldig respekt för vatten då jag höll på att drukna som barn.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag höll också på att drunkna som barn, verkar vara vanligt när man ser den här tråden. För min egen del kan jag inte påstå att det har påverkat mig ett dugg. Älskar att bada och simma.
Japp kan simma och simmar nog bättre än fiskarna i sjön.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!