Tältsemester
Tälten håller på att förpassas till historien. Nu är det mest bergsklättrare och verkligt naturfolk som använder dem. Nej nu ska det vara husvagn och har man inte så hyr man. Jag vet inte hur många husvagnar och husbilar som passerar på detta turiststråk varje dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har i allafall tältat färdigt i mitt liv…aldrig mer tält! 
Grannen tältar. De har satt upp sitt tält i trädgården och provtältat en natt….
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Men det var roligt..utom när pappa lyckades tända eld på vårat i Norge, och kallt och blåsigt var det den dagen. Fyyyyy!
Jag brukade tycka att det var härligt att tälta. Nu är det tyvärr många år sedan.

Nej, husbil ska det va'! 
För mej är det det bästa jag gjort. Att slippa svenska vintern. Inte en natt under noll i Portugal i vintras.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag tycker om att tälta. Jag o ch en väninna ska ta några dagar i sommar.
Ska ligga under presenning i skogen nu fred- månd. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Vi har ett mindre tält som används emellanåt. Nu har jag inte längre så lätt att campa som förr, jag kommer inte ner på marken (om jag inte snubblar omkull) och när jag väl är på marken kommer jag inte upp igen så lätt.
Vi har planer på att ta några dagar nu i sommar för att barnen ska få prova på att campa, de har aldrig gjort det tidigare.

Nej fy jag är alldeles för bekväm för att tälta. ska det kampas så är det minst husvagn, men helst husbil som gäller. 

Min första semester med min man var en tältsemester på Gotland! Sååå romantiskt…
Men - nu har jag nog blivt för gammal och bekväm… Äldste sonen har dock använt tältet några gånger i sommar…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
När jag var liten tältade vi ofta. Det var aldrig några utlandssemestrar då inte. Det var Dalarna, Öland, Halmstad och lite andra ställen i Sverige. Idag skulle jag inte vilja tälta. Kanske om man tog en riktigt vandringssemester, men jag är inte säker på det heller. Jag är lite för bekväm av mig nu för tiden.
Jag har tältat mig fram genom Sverige när jag var yngre.
Sen blev det husvagn när familjen utökades med katter och hund. När man äntligen parkerat elendet, fått upp förtält, matta, möber, fyllt kylen, byggt upp utebur till katterna, tjudrat hunden och öppnat belöningsölen - då är det rätt behagligt. 
Skulle vilja prova husbil, verkar lite bekvämare.
Zabelle
Jag har aldrig tält-semestrat. Men i ungdomens glada tid så var det tradition att åka nånstans där det var festligheter och fira midsommar och då skulle det tältas.
Men det var säkert något med materialet i tältduken som man inte tålde, för man brukade alltid ha huvudvärk och lite yrsel när man vaknade på morgnarna. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#12 hahahaha….
#12 Fniss…. och jag som alltid trott att huvudvärken kom efter att man ätit den hemska sillen 
Zabelle

#12 Det måste vara den ABSOLUTa sanningen ang. tält…
Ja inte kunde det vara fÖLjderna av festen!
Men kul var det att tälta…fast det var ett elände med alla linor som var uppspända vid tälten på campingen. Oj vad många tält som rasade ihop när folk trasslade in sig i linorna framåt nattkröken.
Det var ju inte så lätt att se vart man gick när man var lite yrslig efter att ha druckit nån öl som var dålig och ätit nåt olämpligt….

#17 Sätta upp tält och spänna linor… Minns jag inget av, för det är karlgö
a…
Å inte minns jag några linor heller… Jag minns… eller…
# 18 Minnesluckor….inte bra!
Ack den spriten….

Vi har ju paddlat i flera år runt midsommar och första gången tältade vi innan vi upptäckte att det fanns fina vindskydd längs hela paddlingsstråket
/Maria
Jag minns när pappa ville köra så vi kom så nära Oslo som möjligt så mitt i natten letade vi en tältplats i mörkret. Vi vaknade av att kossor råmade. då hade vi lyckats gå in i en hage när grinden stod öppen.
#21 - vilken chock på morgonen.
Jag minns när vi var ett gäng som åkte över till en liten ö för att tälta. Vi konstaterade att där fanns inte tillräckligt mycket mark att fästa pinnarna i så vi fick fästa linorna i träden istället.