Kopp eller mugg.
De flesta har börjat dricka kaffet ur mugg så nu är det inte lika självklart längre att ta fram kopparna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ganska nyligen köpt nya, jättefina kaffemuggar! Fick ett tips av Asta, då jag skrev att jag letade muggar med vilda djur på. Så på mina kaffemuggar finns igelkottar, rävar och ekorrar…
Tack snälla Asta, alla gillar mina muggar! 
Kopp med fat…
ibland, då någon som är van att dricka så, kommer på besök!
Mugg för det mesta.
Jag köpte nya kaffekoppar när jag fyllde femtio, men de är inte använda många gånger sedan dess.
Jag har två set. Ett med linneor och ett med violer men det är bara när en moster kommer som de åker fram så de står mest som uppvisningsobjekt.
#3 ha ha… min faster tillhör inte "muggfolket" så mina fina koppar med fat åker bara fram när hon är på besök. Annars får det bli mugg, det ryms mer och kaffe är ju så gott!
Zabelle
Jag gillar inte kopp och använder alltid mugg. Koppar har för små öron som jag inte får in fingret i och dessutom rymmer de bara en klunk eller två.
Min mugg är en blå 5 dl, av tunt stengods vilket gör att den är tunnväggig, vilket är en stor fördel tycker jag. Muggar med tjock vägg/kant gör att jag tenderar att drälla bredvid när jag ska dricka.
Vi använder alltid mugg. Kanske skulle mam plocka fram kopparna när det är många som kommer kaffet blir ju drygare då. 
Köpte fina koppar när äldsta dottern konfirmerades och har fått ärva vackra koppar i kobolt och guld frå Ryssland. Jag borde använda den servisen ibland den är så fin.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Man ska använda finkopparna så ofta det går.
#7 Ja detta tror jag vi pratat om tidigare men jag måste glömt bort det, skall försöka nu… 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Har en uppsättning koppar och fat i Blå Måsen och det händer att jag tar fram dem ibland! Dessutom är faten bra som uppläggningsfat för t ex sillburkar och annat!

Hemma dricks det i muggar, men de ska inte vara alldeles för stora. Jag gillar nämligen inte när kaffet svalnar , det ska vara hett och gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vi dricker nästan alltid i muggar. När det är många brukar jag plocka fram koppar, dels för att jag nu har dem och vill använda dem någon gång, men också för att då räcker kaffet till en första omgång till alla.
#1 - kul att tipset kom till nytta.
Här används det mugg utom på kalas då blir det kopp.
Var rädda om varandra
Här används det också mugg till vardags. Och servisen med koppar åker fram när det är kalas.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
kaffe ska drickas ur vida koppar för att man ska få ner näsan i koppen och känna aromen 
oh du ljuva 70-tal 
Finns ju också dom som dricker kaffe i vanliga dricksglas…
det är väl konstigt 
Det gör man i medelhavsländerna, men det är för att där blandar man kaffet med annat.

Här dricks det kaffe i muggar utom när det är kalas, då blir det antingen kopparna jag fick när jag fyllde 50 eller den ärvda kaffeservisen.
Första gången jag såg någon dricka kaffe ur glas var på 60-talet när jag lärde känna människor som kom från Polen och dåvarande Tjeckoslovakien.
Idag är det flera av mina vänner och arbetskamrater som gör det, själv tycker jag det blir för varmt att hålla i.
..det beror på,vilket kaffe ..och vilket sällskap..
jag har kvar några olika set kaffekoppar,enstaka eller flera
fick mitt senaste fynd hem idag :- )
små koppar,passar bättre efter maten,en liten svart o stark
typ: ´spresso
till frukost har jag oftas en mugg,grundad med varm vispad mjölk
ibland vanligt,ibland en ´spresso/mocca i
den stora skillanden nu och för flera år sedan
är att många tar inte lika självklart en (vanlig) kaffe på maten/lunchen
eller när de ..fikar ute..
penke