Återhämtning
Hur återhämtar du dej, när kropp & knopp tycker att det varit för mycket ??
Eller återhämtar du dig omedvetet & har balans i livet ??
Igår hade jag en "återhämtningsdag" efter en hektisk fredag och lördag.
Det blev sovmorgon, långpromenad x 2, varmt bad och en bra bok. Känns helt ok idag.
Zabelle
Jag gör ingenting…absolut ingenting…tills jag känner, att jag orkar göra nåt igen!!! 
Jag är nog i ganska bra balans eftersom det räcker med en extra lång sovmorgon ibland.
De senaste två månaderna har varit väldigt hektiska, både privat och i arbetet. Men det har som sagt räckt med att sova ut en måron någon helg.
Kärringen mot strömmen tar en rejäl snaps mot värken och vetemjöl i vatten med socker mot den lösa magen som håller på att gå över och ska nu ut i trädgården och jobba.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag brukar sova mycket. Och så brukar jag lösa mina älskade korsord. Någon lätt motion och så ett varmt bad. Undvika intryck och buller. Det brukar göra susen.
Jag har alltid haft en förmåga att koppla av mellan varven och det har jag min lata läggning att tacka för tror jag
/Maria
Mina tips är inte så ortodoxa men de fungerar och nu mår jag bra, jag får låta bli att skratta bara.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Få sova ut och ha tyst och lugnt när jag kliver upp, läsa, lösa korsord och inte ha nån tid att passa.
Olika - ibland är det sova. Ibland är det att röra mig så att jag blir alldeles trött. Ibland är det att hoppa skrikandes på vardagsrummet till hårdrock på jättehög volym. etc… Det beror på varför jag behöver återhämta mig egentligen.
Jag tar en dag med lugn verksamhet, kanske en promenad med kameran eller en längre sväng med fyrhjulingen, också med kameran, även om maskinen har en tendens att skrämma bort allt fyrfota liv långt innan jag ser det.
Förr brukade jag ta metspöet och sätta mig på en sten och meta, men här finns ingen sån plats tillräckligt nära.