Dansparker.
Förr var de vanliga och de var fulla varje helg mer både vuxna och barn då det fanns något för alla på en del ställen, både pilkastning och andra lekar. Många talar med saknad om dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Visst var det roligt med " Folkets Park "…finns inga sådana kvar ? 
Jo här finns det tcå men en ligger nära härnösand och den andra några mil åt andra hållet. Saken är den att bara 100 meter från mitt hus ligger en plats " Gläntan" där det var dans, men det brann ner för 12 år sedan och byggdes aldrig upp igen. Synd tycker jag. Jag tror också att sådana platser skulle vara bra för ungdommarna att kunna gå till i stället för att driva runt och vandalisera.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nostalgi Cristine, vad roligt vi hade, dansade så vi hade ont i fötterna, köpte lotter och drack kaffe och åt världens godaste räkmackor.
En stilla flört kunde det också bli när sommarnatten smög sig på.
Ja vekligen nostalgi.
Vi hade en dansbana som hette Vägasked när jag var ung. Det öppnade alltid Valborgsmässoafton. Först sjöng vi in våren eftersom jag var med i kör, sen hem snabbt som attan för att byta om för dansen. 
Vi hade fler dansställen som numera lagts ner av olika anledningar. Tyvärr. 
# 2 Håller med att det skulle var bra för ungdomar att ha sådana ställen som vi hade när vi var unga.
Såg ju alltid fram mot varje helg när man skulle ut på dessa dansställen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Skogsvallen i Östervåla är ju ett välkänt sånt ställe, men ägarna vågar inte arrangera något längre på grund av all fylla, slagsmål och förstörelse det alltid blir.
Sigges Loge, en bit härifrån, mitt ute i skogen, är världskänt i hela södra sverige. 
De mest kända dansorkestrarna spelar där under säsongen.
Och där kan man lätt få en ölflaska i huvet! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

"det var bättre förr" nostalgi..
från andra trådar skippar jag :- )
men,det..som du antyder fanns plats för både stora och små ?
flera generationer
lära snorvalparna o andra jämnåriga att betee sig utan för mycket fylla,slagsmål ..,och lagom med omoral *hihi*
penke
Jag har inte varit många gånger på dansställen, men jag vet att jag avskydde dem, så för min del får de vara.
Däremot har jag aldrig varit i någon danspark.
Eller menar ni samma sak? Med dansställe menar jag ett ställe där de vanligtvis spelar dansbandsmusik. Men det verkar som att ni med en danspark menar något mera.
Det finns något somheter Hasselbacken som fortfarande fungerar som en sån
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
För mig var Folkets Park mitt andra hem på 70-talet men jag
måste erkänna att jag är evinnerligt tacksam att man inte blev
filmad och man fick se det nu. För nog har man ändrat sig lite….