Framtiden.
Jag undrar om man om femtio år kommer att kalla vår tid för den gamla goda tiden!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vete fasiken - jag kallar inte min barndomstid för "den gamla goda tiden" utom ibland när jag är lite ironisk.
När jag läser det här, så kommer jag att tänka på gamla lägenheten jag bodde i, med min exman.
Huset var byggt 1933. När vi renoverade i vardagsrummet, rev vi bl a ner golvlisterna och bytte ut dem. Bakom en av listerna, hittade vi dels en tioöring från 1917 och ett gammalt frimärke. Snickarna hade lämnat det med flit, för att senare års människor skulle hitta dem.
Jag slipade och målade alla lister, och när det var dags att spika fast dem, vilket min dåvarande man gjorde eftersom han hade starkare händer, hade jag skrivit våra namn och årtalet på baksidan på en av dem. Som en tidskapsel, som människor om sisådär 50 år kommer att upptäcka.
Rätt festligt att vara bärare av flera epoker på det sättet.
När jag skulle göra om skrubben i mitt gammla hus från 1800 talet hittade jag en teckning av en gubbe med pipa i munnen och namnet skrivet under + årtal. Tack vare det fick vi veta när huset var byggt plusatt jag fick det bekräftat genom en tavla jag hittade i hönshuset där det på baksidan som var klädd med en tidning också stod årtalet.
Baksidan. Många har velat köpa tavlan av mej.
På vår tomt stod Folkets Hus på den gamla goda tiden. Det blev förstört av en brand, men tillhörande Cafè finns kvar, på tomten mitt emot. Många äldre människor stannar till här ibland, för att uppleva gamla minnen. Här har bl.a varit en cirkus, och krokodilerna rymde ner i skogen.
Alltid lika kul, då man får höra om sånt som hände på den gamla, goda tiden…men kanske fanns det mer att berätta då, än vad det finns nu…
Ja där jag bodde fanns en gammal stängd skola mitt emot som många kom till. Mitt hus var matbespisningen.
Får nog säga att jag saknar mycket från när jag var yngre. Gamla fina dansplatser som lagts ner eller brunnit upp. Olika platser som inte finns längre som jag tycker ungdomen idag skulle fått uppleva. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Min gamla gymnasieskola låg förut mitt inne i stan. Och ett av ungdomarnas nuvarande hetaste inneställen i Uppsala var på den tiden MIN matbespisning.
Undrar hur många av dem, som köar utanför om helgerna, som vet det 
Bra fråga.
Såg ett program på kunskapskanalen i går.Dom försöker att göra människan odödlig..Tycker jag verkar läskit….O dom har kommit långt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag tror alltid att man kommer uppleva svunnen tid med nostalgi.
T.om min son som är 26 år kan prata om "förr" med saknad i rösten så visst kommer man att kalla vår tid för "den gamla goda tiden också". Det är jag helt övertygad om.
/Maria
Jag saknar mest att vara ung.
…nääää
hoppas de har roligare för sig än att längta till (våra) svunna tider..
(finns inte de bara i gamla svartvita filmer ?
som ett stopp,för att hitta på något bättre NU)
(TYST och sitt ned)
penke