Trafik-irritation!
Folk som ligger för nära…kör för fort, eller för sakta…inte använder blinkers…inte bländar av…kör om vid möte…blockerar vänsterfilen…
Källorna till irritation i trafiken är många!
Har Du råkat ut för något ?

Jodå, många ggr, men försöker glömma så fort som möjligt.
Jag åker jnte samma väg varje dag. Utan gör mina 1500 mil på upp & nerfart genom Europa.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag som åker moped i stan är inte ett dugg rädd för bilarna som oftast går att samsas med så bra men dessa förb. cyklister
/Maria
#2 Håller med om cyklisterna! Jag brukar välja ut dem som jag tror klarar av det, och bromsar i sista sekunden när de kommer i full fart över övergångsställena! Kul att se dem tvärbromsa så de ibland nästan far av cykeln!
Och sen har vi detta fenomen med bilar och (eller avsaknad av) blinkers. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

I Spanien/Portugal är det cyklisterna som bestämmer trafiktakten.
T.o.m. stora långtradare sänker farten och kör bara om när sikten är klar. Trodde inte det var sant när en dansk kvinna berättade att hon cyklat hem till Danmark. Trodde hon var tokig. Detta var på min första resa till Spanien -99. Sen har jag själv sett det.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
De flesta bilar sakar blinkers nu för tiden verkar det som. Hur i fridens dagar går de genom besiktningen?!

Jah gillar inte "kepsgubbar" som tror att de är nån slags vägpoliser. Ligger mitt i vägen, hindrar när man ska köra om. T.om. gasar på när man håller på att köra om dem.
Jag tycker inte heller om när de ligger för nära. Nästan så att de ska fastna på dragkroken… Då brukar jag bromsa in lite lagom hårt …
.. Jämarn vad nära det brukar bli att jag får in dem i bagaget..men de håller lite längre avstånd sedan en stund.
Troligen har jag nån fransk gen nedärvd. Har ett enormt hetsigt temprament i trafiken.
Skulle galant klara av att framföra en bil i hetsig rusningstrafik i Paris.
Undras vad fransmännen skulle tycka?!
Här har du en till. Jag körde bil i Grekland en gång när jag var där..ojojoj..det var "fräckaste först, tuta och svära som gällde! Spännande. Tur man har bra hjärta sånna gånger.
#6 Kanske samma som när en infödd göteborgare körde rally med min bil i Göteborgs innerstad. Det var på den tiden då vi hade läns-boksäver.
De lär väl än idag minnas den kvällen när "F-bonnen" var i stan! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
..de som har svängt just där i flera år..
(borde väl alla fatta nu)
tycker jag är besvärligare att förstå..
annars försöker jar strunta i hur alla andra dårar kör
tar det som en glad uppmaning
att jag slipper vara ..polis åt andra,eller vara så stressad att jag ligger centimetrar bakom/kör om SNÄVT..
fransk/grekisk trafik..många talar om stockholms inferno
jag tycker det egentligen är lättare där
jaa,det är snabbare/stressigare,men samtidigt .. "vänligare"/smidigare,…s.k blixtlås-körning funkar alltid där
det är sämre på "landet"
(där ska F-N heller släppa fram någon annan!)
penke
jag måtte köra väldig bra,för alla..vinkar..uppmuntarnde(?) åt mig:- )
Finns mycket i tafiken som irriterar. Blinkers finns tydligen inte på dom senaste bilmodellerna.
Ej heller något vett om när man går in i krypfil när det finns.
Men jag har kommit så långt att jag bryr mig inte längre. För att undvika bli irriterad tänker jag att dom gör så gott dom kan. Dom förstår inte bättre. Då får jag ett lite leende på läpparna i stället för att lägga energi på att reta mig. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag var med om en händelse en gång som jag tänker på när jag hamnar i liknande situationer.
Jag körde på en 90-väg, tvåfilig sådan. Den var ganska krokig och gick igenom en skog. Jag höll 90 eller strax däröver. En bil kommer ifatt bakifrån. Den börjar blinka, köra tätt intill bakom, bromsa in, köra ifatt igen och så blinka. Det fanns ingenstans för mig att ta vägen och jag körde som sagt var inte sakta så egentligen vet jag inte vad han ville att jag skulle ta mig till. Det pågick en ganska bra bit på vägen.
Till sist kom han förbi och gjorde något "trevligt" tecken när han körde förbi, med gasen i botten.
Efter en stund kom jag fram till en större parkeringsficka. Där stod den här mannen tillsammans med ett par poliser - som jag förmodar skrev någon liten böteslapp till honom. Jag saktade in bilen, försäkrade mig om att han såg mig och sedan log jag vänligt (jo - det är sant) och vinkade när jag körde förbi.
Gissa om jag mådde bra.
#11 Åh vilken känsla. det är äkta skadeglädje det
/Maria
Jag har fördelen av att köra med händerna istället med fötterna, som jag ju saknar för övrigt.
Jag har ett "flygplansreglage" för gas och broms placerat mellan sätet och växelspaken, fast det funkar omvänt mot flygplanens. Man gasar genom att dra T-handtaget bakåt och bromsar framåt.
Det gör att det går oerhört mycket snabbare att klappa till på bromsen än vad det gör att flytta högerfoten från gaspedalen till bromspedalen.
Det har hänt att jag uttnyttjat det när jag blivit riktigt irriterad på någon som ligger och sniffar på min dragkrok.
Då har jag klappat till på bromsen och snabbt dragit i gasen, vilket brukar kunna chocka dragkrokssniffarna rejält.
Ett annat knep jag gillar är att när någon ligger med helljus på bakom, vrida ut backspeglarna som numera är elstyrda, så att den som ligger bakom får sitt eget helljus i ansiktet.
Då brukar de snabbt blända av och öka avståndet med ett par hundra meter.

*skratt*
något liknande har jag varit med om oxå
på en 50-70-50-70 osv sträckor
som låg decimetrar bakom,grimascherade.vinkade,viftade,blinkade..tutade
mycket mötande trafik..
så glesnade de mötande något inför en ny 50-sträcka
med busshållplats o övergångställe ..
då gasade han på
bakom en svag krök stod polisen..
så snopet för honom….
..förästen,på samma sträcka har jag en av de få gånger jag retat upp mig på andras körstril,en åldring som körde konstant i 60 hela tiden
kom ikapp ofta ,men inte om *skratta* kan jag nu..
penke
Irriterad, eller inte…hantera kan ni i allafall