Besserwisser
Att träffa på en "Besserwisser"
är bland det jobbigaste jag vet…
Vilka mänskliga karaktärsdrag kan Du bara inte med ? 

Snålhet!!! 
Spelar ingen roll om det gäller pengar eller tid.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Håller med om att dom är jobbiga och människor som är burdusa, klampar på och häver ur sig saker utan att tänka att det kan såra någon.
Bästwissrar kan jag ha överseende med..
de är lättare att ..handtera(när man vet)
oärlighet är värre
när någon försöker ljuga mig rakt upp i ansiktet
jag litar tillräkligt mycket på min magkänsla/intuition för att veta..
(dubbla budskap=grr/tår)
penke
Inte kunna ta ansvar för det man säger och gör. Och för stor nyfikenhet / krypa in under skinnet på en.
Karaktärsdrag hos min mor, och jag står bara inte ut med dem.
Och så fort jag träffar på en människa som har samma personlighetsdrag går det bara på ett sätt: jag gör mig av med den fortare än kvickt.
Lite av allt som tagits upp.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är väl lite som Christine säger, lite av allt. Vi har alla de här sakerna i oss, det är när en viss egenskap tar över som det blir jobbigt.
Jag kan bli vansinnig av överdriven snällhet också inte bara av sådant som allmänt anses jobbigt. Människor som ska göra allting åt en. Om man säger att man är törstig så reser de sig och springer samtidigt som de säger "Jag hämtar ett glas vatten åt dig." - till sist får jag lust att skrika "JAG KAN HÄMTA VATTEN SJÄLV" och så vågar man knappt säga något om vad man vill eller vill ha. OK nu överdriver jag lite, men bara för att visa att nästan alla egenskaper blir jobbiga om det blir för mycket av den.
Har ni tänkt på, att vi ofta liknar människor vid djur när vi ska beskriva karaktär och personlighet ?
"Hal som en orm" 
#7 Helt rätt Sisa. Och något mer kärleksfullt än djuren det finns
det väl inte ???
Jag är mest trött på människor vilka "gnäller" hela tiden någonting. Såna människor inte stannar upp att tänka. "Vad har jag bra i mitt liv". "Jag borde förändra mina attityder och mitt liv så att saker blir bättre." "Mitt liv, är mitt ansvar, inte andras."
Pirkko
Besserwisser är ju enligt namnet en som vet bäst, och påstridiga sådana kan ju vara ganska jobbiga att lyssna på.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag kan stå ut med "Besserwissrar" oftast…men finns det någon egenskap jag blir väldigt irriterad på är människor som pratar om hur mycket de har att göra, hur mycket de gör och hur trötta de hela tiden är av allt detta "görande" och så märker man att det mesta är bara prat.
Mycket snack och lite verkstad så att säga
/Maria
På tal om att ha mycket att göra, som bumbleboo skriver…
Hade en chef en gång för hundra år sedan som hade mycket att göra.
Han brukade, när det var tal om TV-program alltid säga: "De som hinner med att titta på TV sa att det var ett bra program om xxx i går kväll"
Han hade säkert sett programmet, men ville inte erkänna att han hann med att titta.
Väldigt irriterande människa!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jobbigt sisa med sådana :-)) jag vet ju bäst..hi..hi skämtåsido..
Säger som Pialinn…snålhet på småsaker. Vet en person som hade lånat en toarulle av en person. Den personen skulle ha tillbaka rullen senare fast den ofata lånade dens toa….sånt kan göra mig galen. Dessutom mycket pengar också hade den giriga personen.
De brukar säga om snåla att de skriker när de skiter…vill ej bli av med bajset..ha..ha
Snalhet ar fult liksom snobbighet. Snobbighet yttrar sig pa en massa satt och finns i alla lager. En av de varsta jag kanner ar miljokampe och lever "lite alternativt" tycker hon och har asikter om det mesta andra ater, gor och hur man lever. Hon bestamde sig ocksa for ett par ar sedan att hon alltid foredragit riktigt mork choklad. Suck! Som om en smaksak skulle gora det finare att ata mork choklad?
Personer som försöker bestämma hur andra ska leva sitt liv.