Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 924 ggr
Cristine
0

Avslappnande.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är att ligga på stranden eller i trädgården med en bok. Vad läser du just nu?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

nillanb
0

Eric Pearl  Väck din inre healer läser jag.

[Asta]
0

Jag läser - eller lyssnar på - The Help av Kathryn Stockett

[GunillaF]
0

För en gångs skull har jag ingen bok på gång. Däremot så ligger en trädgårdsbok nära till hands. Bläddrar i den och drömmer mest varje dag.

[Asta]
0

#3 - ja såna har jag också. Vill göra om trädgården och försöker hitta BOKEN som ska visa mig hur. Men har inte hittat den ännu.

[GunillaF]
0

#4 Jag har jättemånga ideer men det är så förbaskat tungsamt att gräva…..

Flört

[Asta]
0

#5 - hade jag bara idéerna så har jag en snäll grävare hemma Glad

Jag vill räkna ut hur jag får "rum" i trädgården, som kan kännas lite privata, men jag är inte tillräckligt duktig. Jag har funderat på en trädgårdsarkitekt, men de är så förbaskat dyra, men jag får kanske spara ihop till en i alla fall.

[GunillaF]
0

#6 Här finns länkar till olika ideer och program du kan använda dig av så slipper du dyra arkitekter.

Mer pengar kvar till buskar och blommor.Flört

Bergspuman
0

Hittade en klassiker för ett tag sedan, Jane Eyre, den läser jag och blir rörd, hänförd och berörd.

zabelle
0

Läser Damernas detektivbyrå, av Alexander Mc Call Smith. Det är 5 böcker och jag har precis börjat på del 1. Återkommer om den är bra eller ej…

Zabelle   

[Asta]
0

#9 - den är bra!

zabelle
0

#10 Det lilla jag har läst har varit fängslande. Kan riktigt känna att jag befinner mig i Botswana. Glad

Zabelle   

[Asta]
0

#11 - de är roliga också Mma Ramotswe är en härlig dam.

[MargaretaA]
0

Jag blev överfallen av Samtal med Gud av Neale Donald Walsh förra veckan (den ramlade ur hyllan när jag sökte nåt att läsa). jag blev glatt överaskad för jag har länge velat läsa den men visste inte att den fanns i min gamla loppisbod. Förvånad

Det gav mersmak så nu har jag flera böcker av samma författare i postlådan snart. Glad

Pialinn
0

Alltid en ljudbok i öronen. Just nu Minett Walters.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Maria
0

Bokserien om "Damernas detektivbyrå" är härlig. Så mycket klokskapFlört

Jag läste också "Jane Eyre" för första gången i vintras och blev alldeles betagen. Tänk att jag aldrig läst denna bok innan.

Har just avslutat "Shutter Island, patient 67" och var sådär lagom imponerad.

Just nu håller jag på med "Roslund & Hellströms Tre sekunder". Jag gillar deras böcker skarpt.

/Maria

Toyan
0

Jag har alltid en bok på gång och just nu är det  "Ivans återkomst" av Tawni O´Dell som jag hittade på loppis förra veckan.

Har inte hunnit läsa så mycket ännu men den verkar bra.

[Sisa]
0

Jag har den senaste tiden läst mycket av Nora Roberts…

penke
0

..varken standen eller trädgård..
så det blir läsande på halvfart
främst  ur två stycken
Coelho´s Häxan från Portobello
och
Cheri Huber: att lida är valfritt

väljer att inte lida av läsbrist
ibland är ..skabara ganska kul *ler*

penke

[peter54]
0

Jag läser för barnen. Just nu är det Sagan om Ringen för pojken och Doktor Proktors Tidsbadkar av Jo Nesbø för flickan.

Men jag läser i läsfåtöljen, jag avskyr att läsa utomhus för det gör ont i ögonen av det starka ljuset, man blir antastad av små flugor och stucken av myggor.

AnnL
0

# 13 Har läst alla, dom är kanon. Får en att se lite annorlunda på saker och ting. Glad

# 17 Nora Roberts är en av mina favorit författare.

Läser för närvarande en hundbok som heter Kontaktkontraktet.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

Är det nån av er som har läst Pesthundarna (The Plague Dogs) av Richard Adams?

Fantastisk bok tycker jag. Den handlar om en foxterrier (Snitter) och en irländsk varghund (Rough) som rymmer från en djurförsöksanstalt i Lake District i Scottland.

Mickelberg
0

Jag provar att läsa juridik.

Maria
0

#21 Jepp, jag tycker också det är en fängslande bok som ger en del tankeställare.

/Maria