Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 370 ggr
Cristine
0

Forskare.

Jag tittade på ett program om svarta hål igår och kom att fundera på varför när en forskare påstår att det finns svarta hål t.ex men det har inte kunnat bevisas…andra dyker på dem och idiotförklarar dem tills bevisen dyker upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Människor har oftast för bråttom, att döma ut andra människor…av någon konstig anledning! Obestämd

[GunillaF]
0

Kanske det är rädslor som gör att vissa människor vill ha "bevis" innan de tror på olika saker?!

Cristine
0

En forskare ska väl forska själv utan att dömma. Jag tycker de ska känna sig väldigt dumma och inte så trovätdiga själva när det blivit bevisat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Sedan är det väl ofta så, att genialiska människor som är långt före alla andra med vissa slutsatser, för deras omgivning och samvärld är inte redo för de här nya begreppen. Einstein t ex. Eller ta astronomerna som började hävda att jorden var rund, och man dömde dem som kättare!

Rädsla för att framstå som mindre kunnig, är en stark drivkraft hos människan.

Min egen pappa, nekade i många år att lära mig hur man körde röjsågen. Han menade att det inte var så viktigt för mig att kunna. När jag började läsa skogsbruk, var han motspänstig till att diskutera det jag läste och höra de nya idéer jag fick lära mig.

Långt senare kom sanningen fram: "ja, men då kommer ju du att kunna MER än vad jag kan!". Suck.

Så småningom fick han ändan ur och gick en egen skogskurs! Glad

[MargaretaA]
0

hehe ja sandlådor kan dyka upp på de mest oväntade ställen.

men det beror nog på att forskare också bara är människor. De bråkar bara om lite andra grejer än vi "vanliga dödliga" Skrattande