Ikväll...
…kvalar Anna till Melodifestivalen!
Men går hon vidare ? 
Vi får väl hoppas men jag tror inte det…
Jag tror att hon går vidare…
och jag tror hon kommer bland de fyra främsta i den stora tävlingen! 
Tveksamt.
/Maria
Jag hoppas förstås också, men känner mig lite tveksam. Öststatspop verkar vara det som gäller nu, det låter för jä _ _ igt om jag för säga vad jag tycker.
Det blir spännande! Anna är bra och låten också - men sedan beror det på vad resten av Europa tycker…. jag är faktiskt rädd för att hon inte får vara med på lördag 
Jag gillar inte vårt bidrag.
Jag tror Salem Al Fakir hade brädat alla
/Maria
När man såg och hörde vilka som gick vidare i tisdags så kan det ju gå hur som helst!
Och jag gillar varken Anna eller det som hon sjunger!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tror att Israel kommer att ta hem hela tjottabalongen 
#8 Ja säkert, trots att det var en asjobbig låt tycker jag 
#6 nej jag gillar inte heller… och hade trott mycket mer på Salem al fakir - men efter som det är 10 av 17 som går vidare så är det väl möjligt att hon gör det då…
Jag var in på aftonbladets sida och såg att många tror att det inte ska gå bra men det kan det ju göra ändå. Snart får vi se
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Årets - eller eurovisionsslagerns värsta kalkon alla år - måste vara Hollands låt. Chalali chalala la… min stackars Holländske man vrider sig som en mask när den spelas 
Det bidde inget för sverige… jag är nog förvånad, för även om jag inte gillade låten så tror jag attt andra gör det 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
jag är inte förvånad men väl besviken - vad ska vi nu titta på på lördag? heja på Danmark kanske? 
Precis som jag trodde, öst tar över precis som körveln i vår trädgård. Tendenserna har varit tydliga de senaste tre-fyra åren. Visserligen vann Norge förra året, men det var en majoritet av östländer i finalen då också.
En låt bland finalisterna tycker jag är okej, Turkiets bidrag, resten glömmer man bort på en gång. Jag har suttit här under hela programmet, fru och dotter tittade, jag ids inte se eländet.
Jaha….vad säger man? Lägg ner sk*ten!
Men Danmark, Irland och Turkiet tyckte jag om.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Turkiets och Cyperns bidrag gillade jag mest om man måste välja nåt. 
Trodde inte Sverige skulle gå vidare med sitt bidrag så jag blev inte förvånad.
Däremot tycker jag Danmaks låt är den bästa av alla låtarna som är med. Är svag för duetter.
Israel förstår jag inte alls att folk tycker den är bra.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.