Ditt yrke ?
Jag arbetar som undersköterska på ett äldreboende. Valde detta yrke, eftersom jag tycker om människor och gillar att vara i situationen då jag känner mej behövd. Dessutom ger det så mycket tillbaka…
Vilket är Ditt yrke…nuvarande eller dåvarande ?
Hur och när kom Du på, vad Du ville jobba med ?
Arbetade som uska för många, många år sedan men trivdes inte speciellt bra. Har arbetat som hemkunskapslärare ett tag, samt innom några andra yrken. Nu arbetar jag som säljare på ett IT-företag och har gjort det i ganska många år.

Jag har aldrig haft ett specifikt yrke men jag har alltid arbetat med människor i lite extra utsatta positioner, som på behandlingshem eller med flyktingar.
Så att möta människor med trauman och svåra upplevelser är väl det jag sysslat med mest. Jag har alltid trivts med att ha sådana arbeten med.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har varit artist, men inget jag ville bli utan det var ödet. Jag hade fått jobb som receptionist på ett turisthotell i Barcelonatrakten men förlorade det då mitt pass blev stulet i Hamburg och jag blev kvar där i 3 månader. Eftersom jag bara kunde något enstaka ord på Spanska så var det bara dansen som jag kunde leva på. Sedan var det också bekvämt… då jag inte var Spansk medborgare måste jag åka över gränsen var tredje månad, så det var så jag antog kontrakt från andra länder. Då behövde jag aldrig medborgarskapet, för när jag senare fick mitt första barn blev jag det automatiskt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag kom på när jag var 28, att jag skulle bli speditör.
Året innan hade jag gjort en tågluffning, det var jag som planerade våra rutter genom att studera Cook's International Timetable noggrant och leta upp de tågsträckor som matchade varandra bäst.