Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 1598 ggr
Bergspuman
0

Cougar - MILF - puma?

[GunillaF]
0

Jaa, jag säger då det….

Men vill killarna med en äldre kvinna så …

Mig spelar det ingen roll vad andra har för sig.

penke
0

¿ nytt fenomen ?

det där minns jag från när jag var .."hälften som gammal"..

men jag minns inte vad för namn ,dansen för 30/40+`are kallades
jurassic park är/var ngt modernare
snabb eller längre ..dejting
mer lättraggat var det däruppe..eller
iallafall ..oftare en kopp te..Skäms
"äldre" kvinnor har inte alltid så mycket ångest för hur de ser ut,när de ..dricker te ..det kan vara attraktivt ..
(jämfört med ..yngre,som oftare undrar om magen ser hemsk ut,när de borde njuta av ..teets arom)

..Har en KOMPIS berättat,själv vet jag inget :- )

men,egentligen..vad är det för fråga ?
kärleken har väl ingen ålder
det är ju en mäniska man dejtar/förälskar sig i
inte en siffra(ålder)

penke
det är väl snart min ..tur att bli ..Gubbsjuk (hm!)
tidigare har största ålderskillnaden varit uppåt *Tungan ute*

Bergspuman
0

Jag dejtade en hel del yngre killar efter min skilsmässa för 4 år sedan, medan jag var singel. Det var roligt. Och det var något jag aldrig hade pysslat med tidigare, iaf inte med så stora åldersskillnader. Men jag roade mig bara.

Det låter - krasst, men det var så. Jag var singel och behövde vara det några år, för att hitta mitt nya liv. Då ingick friheten att göra exakt vad jag hade lust med och inte bry mig om några konventioner. Jag tyckte det var kul att se att så många yngre killar, precis som du säger Penke, faktiskt uppskattade en lite äldre kvinna mer än en i deras egen ålder. Av diverse skäl.

Men nu har jag varit gift med en man som var drygt 10 år äldre än jag, och jag ville inte leva ihop med en person där det fanns stor åldersskillnad, igen. Jag vet att många säger att ålder bara är en siffra, osv. men jag ville faktiskt inte ha åldersskillnad igen. Vare sig uppåt eller nedåt. Så att leva med en ganska mycket yngre, nej - inget för mig.

Det låter ännu krassare va. Men man måste ju göra som man känner…

Min nuvarande är jämnårig med mig, låt vara att han är född 5 månader tidigare på året. Men mentalt sett är han mycket barnsligare än jag, så jag har kanske fått en toyboy i alla fall, haha Glad. Men det spelar ingen roll. Kärleken fällde avgörandet Kyss.

[MargaretaA]
0

Ja vad säger man…. min enda erfarenhet av detta var när jag var 25 och hade en "fling" med en kille på 20 - han sade att han gillade äldre kvinnor - ett budskap jag mottog med något blandade känslor - jag kände mig inte som en "äldre" kvinna då.. men allt är ju relativt Obestämd

[Asta]
0

Ja - min man är ju 12 år yngre än vad jag är. Jag var av den åsikten att en åldersskillnad absolut inte fick vara mer än fem år, men det var inte jag som styrde när det kom till kritan. Jag säger inte nej till kärleken bara för att bilden inte stämmer.

Cristine
0

Jag hade inget gemensamt med yngre killar och inte jämngammla heller. Jag tyckte de var otroligt dumma och barnsliga så för mej blev det tvärtom, jag valde en man som var 20 år äldre än mej och det har jag inte ångrat även om han nu är en gammal senil gubbe.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fotokrafs
0

Jag tror inte jag varit ihop med någon kille yngre än mig. Har visst inte blivit så, och nu är jag gift med en som är 16 år äldre. :D