Matlådan!
Nu förtiden har jag så nära hem att jag inte behöver ta med matlåda. Går alltså hem och äter lunch!
Jag har alltid matlåda med till jobbet.
En dagens lunch ute kostar ca 65 -75kr, det tycker jag är för dyrt. Dessutom tror jag att min lilla matlåda med mycket grönsaker är nyttigare 
Zabelle

Nu är det lääänge sedan jag hade ett jobb men jag har alltid haft med mig matlåda. Dels så är jag inte så förtjust i utemat och dels så vill jag ofta veta vad maten är tillagad av… så matlåda blir det, även nu här hemma när jag är sjuk.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nej. Jag tycker matlagning är ganska trist. Jag äter på cateringen här på jobbet. Lagar mat mest på helgerna, och inte ens då ibland.
Min sambo kommer hem och äter både frukost o lunch,han har 2 minuter till och från jobbet
.
Min son som är ute på APU och jobbar på byggen måndagar och tisdagar däremot,är en älskare av sallader av olika slag,också väldigt lätt att sno ihop en sallad som räcker i 2 dagar,denna gången blev det med kassler och pasta i,det enda han inte vill ha är tomater
,på det viset sparar han ju in sin matersättning från skolan,och kan använda de pengarna till något roligare
Gör alltid en matlåda till min kära gubbe 
När han en gång i tiden jobbade borta så gjorde jag flera mål mat så att han hade.
/kram Spanaren

Smörgåsar med dansk rågbröd, tand-tjockt bredt med äkta smör.
Typ:
Morron. 2 mackor (skinka, leverpastej) + ett ägg. Kaffe
Lunch. 2 mackor, biff och ost. 4 dl. 3% mjölk, kaffe
Skulle vilja vara duktig och fixa matlåda men är inte det. Vi har aldrig några rester eftersom vi går hem till min gamla mamma och äter på vardagarna så ska jag ha matlåda så får jag fixa något speciellt. Har funderat, men orkar bara inte.
Går ut och käkar lunch. Till alldeles för dyra pengar tycker jag.
Min man och jag har alltid med oss matlådor till jobbet. Mycket godare och man tjänar en massa pengar.
/Maria
Jag har matllåda med. Det finns en 24 volts ugn i skogsmaskinen och på 30 min har man en varm lunch/middag.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har för det mesta matlåda, det är trevligt att äta tillsammans, sitta där med våra lådor. Dessutom är det billigare, men ibland svårt att komma ihåg den. Rätt så ofta äter vi enkel mat på kvällen, t ex bönsallad och skinka och då blir det inte så mycket matlåda att ta med… lite tråkigt, får skärpa till oss…
Och ja, det blir för dyrt att köpa för ofta.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har ju en kostförmån här på jobbet… som man betalar lite skatt på, men det är inte jättemycket. Man får ca 20 måltider per månad för runt 600 kr, det tycker jag är helt rimligt.

#12 Det tycker jag med. Himla skönt att slippa laga mat med 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har med mig något som jag har köpt ifrån affären som är bara att värma upp eller så tar jag med mig maten som har blivit över från dagen innan.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Jag jobbar mest kvällstid & det förväntas att jag äter med ungdomarna. Dessa måltider lagar vi som personal, samt betalar 27,50 kr/ portion.
Tycker som så att kräver jobbet att man måste äta mat där med dem man tar hand om så ska maten vara gratis. Jag jobbade i flera års tid på en försskola och vi åt gratis pga. att det blir ingen "riktig lunch" ändå med alla barnen runt en som man skulle hålla samtidigt ett öga på.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Haha…#16…jag får fingrar i maten….får sitta still en micro-stund…..
Hinner sällan en hel portion……huvudsaken är att ungdomarna blir mätta & gillar maten 
Jag hade glömt min matlåda idag, och det var låååååång kö till restaurangens mat. Det blev blev en färdig låda som blev det snabbaste alternativet - men inte alls det godaste - det blev "straffet" för att glömma min egen låda.
Findus färdiglagade frysta lådor…tycker inte alls om…Huva…
#19 ja de där lådorna är hemska… idag blev det en som var gjord på restaurangen men ändå, det är godare med riktig mat än en "konstig" pastasallad… Jag orkade inte stå i kö… var hungrig och ville få det gjort.
# 20
Mat måste vi ju alla ha…och ibland är det viktigaste bara att bli mätt! 
#21 ja det är skönt att på lunchen hinna sitta med kollegorna och prata lite… och det är inte alltid så lång tid till lunch så att en lång kö känns kul…