Kattungar
Att låta katthonan föda kull efter kull och sedan skänka bort ungarna kanske inte är världens bästa idè…
Idag fanns 1071 annonser på Blocket, för den som känner sej sugen på att inhandla en kattunge…
Åh vad jag blir ledsen
/Maria
Nej det är inte alls en bra idé. Katter ska kosta så som hundar, Kasterera alla hankatter så blir det mindre kattungar…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Massor av kattungar annonseras ut…på affärernas anslagstavlor, i tidningar, de som finns på katthemmen. Sen återstår alla kattungar som söker ett hem, utan att annonseras ut alls…
Priserna varierar…ibland kostar dom en krona tassen!
Tycker som du, Agge…kastrera alla hankatter…men det finns myter som lever kvar…Det är bra för katten att få en kull ungar…Varför det ? Finns det någon regel som säger, att kvinnor måste föda minst ett barn ? Knappast…trots att vi är lika mycket däggdjur som katten… 
Nej, det är bara att sterilisera även honkatten så att den slipper att få en massa ungar. PÅ så sätt slipper ägaren att få kattungar att annonsera ut, eller "påtvinga" sina vänner…
Ingen konst att hitta nya hem, om man skänker bort kattungar utan att fundera alltför mycket på katternas framtida liv…
Att som kattägare slippa försöka hitta nya hem till kattungarna är väl ingen nackdel. " Säljes enbart till Djurvänner " är ju ingen garanti för att enbart djurvänner svarar på annonsen…
Och vem vet, alla som enbart önskar en sommarkatt kanske upplever sej själv som en djurvän…
Jag har själv hittat en "vinterkatt" eller troligen en julklappskatt.
När vi började jobba efter jul och nyårsuppehållet så fanns det en kattunge som bodde under timmervältorna, kallt var det och mycket snö, så jag tog hem henne.
Troligen hade en familj firat jul i en hyrd stuga och när det blev till att åka hem så dög inte kattungen till barnet.
Här är hon nu i mitten, med sin make till vänster och sonen till höger. alla tre kastrerade nu.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vilken fin liten familj
/Maria
Ja katter är mysiga…
Men jag försöker låta bli att läsa sidan i tidningen med alla katter som söker nya hem, de från katthemmet … är så tråkigt att de är så många.
Och alla katter som saknas
/Maria
#6 Jag blir så glad att det finns folk som tar sig ann stackars utslängda kattungar.
För er som känner att ni kan avvara en slant, bli gärna medlemmar i någon av katthjälps föreningarna som finns över hela landet. De jobbar helt gratis och gör en fantastisk insats.
Vill man inte bli medlem kan man skänka en liten peng, ingen summa är för liten.
Zabelle
Jag har tagit tillvara på flera katter, så arg man blir.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Loppisen jag åker till ibland ordnas av ett katthem. Alla pengar dom får in går till deras katter…jag handlar mycket och skänker en slant extra…
Tycker också att katten borde få högre status, så människor inte kunde behandla dom så illa…som faktiskt vissa gör. Det har man sett och hört många bevis på.
Runtomkring där jag bor finns massor av katter…varje år föds kattungar ute…förstår inte varför man ska ha så många katter, när man inte hinner ta hand om dem…

Pá campingen jag stod pá fõr flera ár sedan matades kattungarna i flera mánder av "snãlla" mãnniskor. Sen pá váren for alla hem. Kvar blev katterna som var vana att fá mat.
Spanjorerna sparkade, kastade sten eller skõt med luftpistol pá katterna.
En av mina fick ett skott i ryggen som gick att opereras bort. Nãr jag klagade fick jag en axelryckning och: Barn, vad ska man gõra, till svar.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
# 13
…så arg och ledsen man blir, då man hör sånt. Önskar dessa människor blev behandlad på samma sätt, som de stackars katterna…
Det konstiga är att, jag hört de som kallar sig "kristna" som anser att vi är människor och att vi är "bättre" än djuren och att vi inte behöver ta så mycket ansvar… för vi är suveräna, tycker att det är skumt att uttrycka sig så
#15 Skumma kristna får jag säga
/Maria