Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 592 ggr
Cristine
0

Häsynslöst

Jag tänker på alla dessa unga tjejer som går ut i tidningarna och basunerar ur att de varit älskarinnor till kända personer.Tänker de inte på föräldrar och släkt?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Ja det kan tyckas vara väldigt hänsynslöst och okänsligt. Å andra sidan skulle inte jag vilja leva ihop med en människa som bedrar mig och lever i lögner, så jag vet inte vad jag tycker är värst…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

Sedan tjänar de pengar på det. Många människor gör allt för pengar.

Bergspuman
0

Plus att unga människor idag är så mediekåta, ursäkta uttrycket. Något slags narcissism. Allt för att få spotlights på sig!

Hoppfull
0

Fast det tycker jag inte är deras fel riktigt… de unga matas ju med att kändis är det bästa man kan bli! Och hela mediavärlden pekar ju med hela handen i den riktningen med diverse tävlingar redan för ganska små barn som går ut på att synas och vara bäst.

Det är ju vi som skapat den här världen, de är ju bara uppvuxna i den!

Bergspuman
0

Men vuxna människor måste ta ansvar för sina handlingar. Och även om man är "fel" uppfostrad måste man göra det. Så jag tycker inte det spelar någon roll i vilken "tid" man är uppvuxen i, man har ett ansvar att själv genomskåda det som inte är bra och korrekt att göra.

Hoppfull
0

Absolut, men det är man kanske inte mogen för när man är mellan 18-24, det vet jag helt säkert att jag inte var i alla fall.

Jag pratar inte om uppfostran heller, utan om samhällsklimatet, hela den bild som samhället ger av vad lycka är.

Jag anser nog tvärtemot dig att tiden vi alla är uppvuxna i är grunden till våra olika värderingar. Sedan när vi blir äldre omvärderar vi och väljer mera själva. Men de allra flesta lever sina liv ganska så likt sina föräldrar!

Bergspuman
0

Jag tycker visst att tiden vi är uppvuxna i, starkt präglar våra värderingar. Där missförstod du mig lite. Men däremot anser jag att synen på vad som är rätt och fel, är klassisk.

Vissa saker gör man bara inte. Kan inte tänka mig att det någon gång, antiken, renässansen, viktorianska tiden, femtiotalet, nutid, är OK att göra som den här norska tjejen gjort - fläka ut info på löpsedlarna om att hon minsann haft ihop det med prinsessans blivande make. Och strö salt i såren för minst 1 person.

En 21-åring är säkert inte mogen nog att inse vidden av det hon gjort, och troligen kommer hon att ångra sig bittert senare och skämmas över sitt ungdomliga oförstånd. Men det fritar henne inte från ansvar, det är ingen annan som lagt orden i hennes mun. Där är jag sträng. Hon måste stå för det hon har gjort, ansvaret kan inte läggas på hennes "tid", det "samhälle" hon växt upp i, osv.

fotokrafs
0

De verkar ju underhålla många iaf, med tanke på att de får vara med i skvallertidningar? Själv visste jag inget om vem och vad den "norska tjejen" gjort förrän jag läste i denna tråden.

Hoppfull
0

Ok, det var för att du skrev jag tycker inte det spelar någon roll i vilken "tid" man är uppvuxen i, man har ett ansvar att själv genomskåda det som inte är bra och korrekt att göra.

Idag är ju media en del av varje ung människas liv, de visar sina bilder och lever sina liv i viss del genom media. Och självklart kommer det att få konsekvenser men de har inte en chans att se och förstå det när de är så unga!

Sedan är jag helt och fullt övertygad om att sådant här funnits i alla tider, älskarinnor som avslöjat sina älskare kanske för att hämnas eller få uppmärksamhet själva. Under 1700-talet var skandaler av den typen mer regel än undantag om jag förstått det rätt. Så det är inget nytt alls mer än att man når så fasansfullt många nu så det som sägs får en enorm genomslagskraft. Och vem som fick/får bära hundhuvudet avgjordes sannolikt från fall till fall.

Ansvar för sina handlingar har alla, alltid, och det är inget försvar att vi lever i en sådan tid. Men det är en förklaring till varför unga människor inte har samma syn på integritet som vi som är äldre har.

Men så har det alltid sett ut, när jag var ung gjorde jag saker som min mamma ALDRIG skulle ha gjort och som hon säkert förfasade sig över. Så ser samhällsutvecklingen ut tror jag.

Bergspuman
0

Vi har suttit och diskuterat detta på lunchen, jag och några kollegor. Vi var allihopa överens om att herr Bergström gjort bort sig rejält, och att den norska tjejen varit synnerligen naiv och blåst som inte trodde att det skulle bli så stort. Bägge får skylla sig själva.

Men naturligtvis är det ingen egentligen som har hela scenariot. Ingen vet ju vad som hänt.

Men att spilla ur sig så där i media, nää det tycker jag är blåst bimbo-fasoner.

Hoppfull
0

Ja jag skulle aldrig göra det heller, men som sagt jag har inte samma syn på media och vad det innebär som ungdomarna har.

För att säga något helt annat hoppas jag innerligt att prinsessan, både för hennes skull men även som den förebild hon är, dumpar honom! INgen ska väl gifta sig med någon som inte kan vara trogen??

penke
0

..¿ manligt Vs kvinnligt ?

..ibland kan jag undra om det verkligen är sant
en del kan sukta efter ett skadestånd
som alla som dök upp när tex. billy butt var i domstol
eller han polishöjdaren som är i ..snaran nu

man kan undra hur de har hunnit med annat än påsättningar
med tanke bara på löpsedlarna

jag tror oxå det är en sorts "förtäckt" skryt..
"kändisen" åttrådde/var kåt på mig ..

..har vaga minnen om hur ..grabbar diskuterade..
om alla pök man satt på..

penke
nästan oskuld Skäms

Bergspuman
0

Det där bekräftar tyvärr schablonen av välbärgade och framgångsrika män med makt som drar till sig vackra och smått osjälvständiga kvinnor. Skulle vara betydligt mer intressant om en karl trädde fram och sa: JAG HAR MINSANN VARIT ANTONIA AX:SON JOHNSONS ÄLSKARE NÄR HON VAR GIFT PÅ 1970-TALET.

Inte för att jag på något sätt försvarar otrohet, men jag har så himla svårt för schabloner och när människor faller offer för dem…

penke
0

(schabloner?)

välbärgade och framgångsrika personer får väl alla
en massa .. vännersom hoppas på att en del av strålkastarna
och guld..-glansen spiller över på dem

penke
(Antonia och jag vara bara VÄNNER) *skratt*

aggeelin
0

#0 nej jag tror inte alls att de tänker på någon annan när de gör såna uttalanden, isf tänker de mer, "nu ska h*n få se"

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Bergspuman
0

Kan ju inte tycka annat än att situationen blev ohållbar och att det beslut som fattats om brytning är sannolikt det enda rätta.

mayolica
0

Jag har inte läst tidningen, eftersom jag är ganska ointresserad av al kändisskvaller och har ett eget liv som intresserar mej betydligt mer.

Men det är ju faktiskt så att alla gör vi dumma saker,vissa saker får man kanske ångra och mår dåligt av sen i många år. Förhoppningsvis lär man av sina misstag.

Vi har alla våra fel och och brister,och jag tycker nog att man ska försöka att låta bli att dömma andra för lätt. Jag skulle själv inte vilja gå ut i tidningar och berätta en massa intima saker,inte kanske så mycke för släktens skull utan för min egen.  Skulle tycka att det var pinsamt och skämmas både inför släkt och andra,men vad andra gör är deras sak.

Sen är det ju så som några säger att vissa människor(inte enbart ungdomar) gärna vill synas i media, och verkar kunna göra nästan vad som helst för att få göra det. 

Sen ska man inte heller tro på allt som står i tidningar,man vet inte vad som är sant eller hur saker och ting egentligen förhåller sej om det man läser i tidningar. Inte heller vad som ligger bakom att folk är med i dom.

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Jag är glad och lättad över att hon brutit förlovningen och inte sopat allt under mattan och hållit en fin fasad utåt.

Hon är en prinsessa och är förebild för väldigt många unga tjejer och hon visar tydligt med detta att vi tjejer inte ska tolerera svek och otrohet. Särskilt om det börjat så innan man ens är förlovad…  Det tycker jag är bra och viktigt för alla unga tjejer (och killar).

Bergspuman
0

Lite stickspår: Läser på löpet om Jonas' mobbkris.

Tänkte: Vad nu då???

Senare förstod jag att trött undertecknad hade vänt på bokstäverna.

Det skulle vara: MONAS JOBBKRIS.

Skrattande

Cristine
0

Haaaaaahaaaaahaaahahaa!Skrattande

aggeelin
0

#20 haha ha ha … jaggör också så ibland att jag läser det jag får för mig att det  ska stå… Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet