Shopping
Alla handlar vi saker vi inte behöver! Något Du kommer ihåg, som är Ditt …sämsta köp ?
Haha. Jag som är Ullared fantast har mycket i mina skåp som jag inte behöver.
Men det sämsta jag har köpt var nog när jag skrev efter en sån där mogrej som dom gör reklam för på Tv. En sån som man ska sätta runt magen o ställa in i olika hastigheter så får du bättre magmuskler o blir slankare.
Såå lurad jag blev. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jo… visst blir det en del sånt fast jag försöker. Ett av det mest irriterande var när jag förra våren köpte mig en tunika (hör till saken att jag tycker mycket om cerise och lila färger) och den tunikan trodde jag att den var riktigt cerise. Köpte den och hängde in den i garderoben, och, jag tog också bort "lappen" med priset… så skulle sambon och jag bort en solig kväll… tog på mig tunikan och satte dit min vanliga cerisemönstrade sjal till…
Hjälp! Det var i det cerise gula inslag, ja för den oinvigde såg den säkert fin ut, men jag kunde inte ta på den. Jag och allt jag brukar ha till såg konstigt ut. Jag försökte klä bort den konstiga färgen men jag trivdes aldrig i den och gav bort den… det sved…
Gissa om jag var sur, att lura mig själv att det var rätt färg och sen inte kunna byta plagget - hade jag handlat den där jag brukar så hade det nog gått alldeles utmärkt, de känner mig där..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag köpte en dyr jacka en gång när jag var i Stockholm. Använde den inte på ett tag när jag kom hem. Hade även klippt av prislappar och annat. När jag sedan skulle använda den visade det sig att den löstagbara huvan som följde med var i fel storlek och inte gick att använda. Första gången jag satte handen i ena fickan så sprack sömmen på utsidan och jag märkte också att man satt några slags lufthål i fickorna som jag hela tiden lyckades trasa sönder naglar på.
Jackan används idag som trädgårdsjacka. Ficksömmarna (för den sprack snart på andra sidan också) har jag satt läderbitar över.
En grå dräkt jag köpte på MQ för ett antal år sedan. Den var dyr. Har inte använt den en enda gång! Tror jag skämdes över att den var så trist i färgen att den bara blev hängande. Och nu kommer jag inte i den. Jag var relativt smal då, drog 38-40. Har hängt den på vinden, skäms varenda gång jag ser den. Usch.
Ja skulle säga sängmadrasserna..ont och stel inacken…skyller på den. Ska köpa någon mjukare tror den är gjord för flodhästar…hård. Ändå är det en resårmadrass som man ska kunna vända på och den har en mjuk och en hård sida. Undrar hr den hårda sidan skulle kännas..hi..hi

En kavaj som jag köpte när jag var dunderförälskad och min man tyckte att jag var sååå snygg i den. Jag avskyr kavaj och vantrivs fruktansvärt… använde den en gång… 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det senaste dåliga köpet var väl en "roddapparat" för 3000 kronor. Vi var visserligen helt överens min man och jag och vi rodde som "idioter" i några veckor men som med allt annat så går det över…
och nu står den och samlar damm.
/Maria
Skulle kanske vara bättre om det inte fanns en himla massa saker att köpa…jag har tröttnat och köper nästan inget numera…är så rädd att jag ska ångra köpet…
Nu för tiden köper vi mest saker till huset eller verktyg så att vi kan jobba med renovering. Det är roliga saker att köpa.
Jag gav bort 12 par festskor som jag aldrig använt och tre par stövlar. Några togs med till Paraguay, andra till Stockholm och andra är kvar här i närheten.Varje gång jag köpte ett par så gick jag upp i vikt och kom aldrig i dem.
Nu har jag flera dräkter som hänger där.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja…kläder har jag massor som bara hänger…
jag har oxå gjort några ..fåfänga dum-köp av kläder
som knappt använts nån´gång,dyra var de redan innan
svindyra om man räknar per användning :- /
en annan riktig flopp-köp var ett par "snygga" modeskor
skulle på en flott fest o ville vara extra snygg
lite klämmiga/trånga var de oxå,men snygga
fick den i en låda o packade den i väskan
(det var en resa inkluderat,"lokalt"..med övernattning
på kvällen,nyduschad o rakad skulle jag ta på mig skorna
då var det två vänsterskor jag hade fått !! *suuck*
det var inga problem att få pengarna tillbaka
(det var annars en lite snorkig butik)
penke
# 12

#12 ja så kan det gå!! Några skor som inte blivit vad jag trott, det har jag haft en del genom åren…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet