Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 901 ggr
[Sisa]
0

Behov!

Att hitta balansen mellan sina egna och andras behov…mellan att ge och behöva…

och dessutom vara tydliga i fråga om våra behov, kan ibland vara svårt…

Hoppfull
0

Sannerligen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Elpida
0

Jag är jätteduktig på att sätta alla andras behov framför mina egna…:\ Jag har iaf blivit bättre och bättre på att ta för mig lite mer och tänka på mig själv ibland…. för att bli en gladare och bättre mamma och hustru =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Sisa]
0

# 2

Bra svar, Elpida…

Jag tror framförallt kvinnor har svårt att erkänna… och visa att dom har behov.   Obestämd

Hoppfull
0

Jag tror till och med att många kvinnor lever i tron att de inte har några behov. Jag är uppvuxen med en sådan mamma, hela sitt liv har hon sagt -jag behöver inte. Om precis allt… kläder, mat, vila, uppmärksamhet, klippa sig, göra sig fin… allt!

Elpida
0

#4 Och du vet ju vad de säger; barn gör inte som föräldrar säger, barn gör som föräldrarna gör… Min mamma är precis likadan och det är väl därför även jag har så svårt att sätta mig själv först…

"Du har alltid två val"

[Sisa]
0

# 4

Kanske vi kvinnor är lite så…dåliga på att förse oss…eller för stolta…Obestämd

Barnen först, ingen tid över till oss själva. Men behov finns…och kan inte nonchaleras hur länge som helst. Det är kanske då elaka klimakteriekärringar och gamla häxor dyker upp…Tungan ute

Elpida
0

#6 Precis, att bli en bitter och sur kärring skrämmer mig verkligen…. men jag tror ändå inte att det ligger i min natur ;)

"Du har alltid två val"

[Sisa]
0

# 7

Håller med…vill heller inte bli kallad "sur kärring"…så det är bäst att släppa taget och börja se om sina behov…Glad

[Asta]
0

Det har jag tänkt bli. När jag blir pensionär ska jag bli en riktig surkärring. Som alltid står i delikatessdisken och ska smaka på allting precis vid lunchtid.

[Sisa]
0

# 9

Huva säger jag…hur kommer du att må då…Obestämd

[Asta]
0

Jag kommer att må jättebra!Glad

[Sisa]
0

# 11   Cool

chik
0

Asta Skrattande.

Tycker det är en svår fråga….Jag tar nog för mig.Men som Barna när dom är små, går ju först….

Mår jag bra så mår ju omgivningen bra.-Tror jag….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

#9 Hahaha, låter kul!

Jag tror att detta handlar om uppfostran. Som flickor fostras vi till att alltid sätta andras behov före våra egna, då är man en bra, duktig och fin flicka.

Vi ska inte ta för oss, inte väsnas, inte bråka, inte störa… och självklart mår man dåligt som vuxen om man aldrig får ta något utrymme.

Tack och lov går vi mot försiktig förändring bland de unga, men då blir det ju ett himla liv för att unga tjejer är för skräniga och störiga istället.