Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 529 ggr
Cristine
0

Egenskaper.

Ofta när man frågar unga kvinnor vilka egenskaper deras blivande ska ha säger de humor! Är det viktigt för dej att din äkta hälft har det eller finns det något annat som är viktigare?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag håller med. Humor är på tio i topp listan ganska högt.

Ett parförhållande utan humor har jag svårt att tänka mig. Man måste lära sig att skratta åt eländet emellanåt.

Har man inte roligt tillsammans och kan skratta så finns det inte mycket att bygga på tycker jag.

/Maria

penke
0

Ja
humor är viktigt
jag har mött ..någon
som inte bara var tyngd av stundens allvar
utan ständigt tyngdes av hela livets allvar
det smittade.. :- /
(gu´nåde mig då,fattade jag inte hur allvarligt allting var !!)

alla är väl tyngda av stundens allvar,ibland
det orkar man med,tackvare ett ..befriande skratt

å som bumbleboo skriver
man ska kunna ha roligt tillsammans
inte bara Kämpa mot ..allting

penke

zabelle
0

Finns det humor och omtanke, klarar man det mesta.

Zabelle   

spikes
0

Jag skulle nog säga att kunna lita på varandra är det allra viktigaste,därefter humor för det är väldigt viktigt för mig som gärna använder mig av det oftaCool

Bergspuman
0

Humor håller jag med om. Men det finns en egenskap till jag värderar högt, när det gäller en jag vill leva med, och det är omtanke, godhet, vänlighet, hänsyn. Bakar ihop detta i 1 egenskap eftersom det inte förekommer så ofta att man visar omtanke utan att vara god och vänlig och hänsynstagande :-).

Tänker osökt på en man jag känt i drygt 20 år, där det finns en grymt stark fysisk attraktion - men jag kan inte med honom, för han visar egoism och hänsynslöshet av en art som gör kontakten jobbig, så det skulle aldrig fungera.

Just min särbos godhet och anspråkslöshet, var en stor anledning till att jag föll för honom så pladask.

Hoppfull
0

Humor är helt klart viktigt men jag håller nog med spikes om att tillit är viktigare.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnnL
0

Håller med Spikes och Hoppfull. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Jag tycker det är svårt att gradera att det ena är viktigare än det andra.

Att känna tillit är jätteviktigt men det blir ändå andefattigt utan humor och humor utan tillit är inte särskilt roligtFlört och så vidare…

/Maria

Hoppfull
0

#5 Håller med dig!

Det konstiga är att jag oxå kan attraheras väldigt starkt av den typen av män, mot mitt bättre vetande. Min man är dock en sådan godhjärtad och snäll man!

Elpida
0

Respekt, ärlighet, empati och humor! Herregud vad livet skulle vara tråkigt om vi inte kunde skratta ihop. Hemma förekommer det lite practical jokes då och då he he.. ;)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

aggeelin
0

Humor är viktigt men som ovanstående säger så finns också andra egenskaper som är viktiga, omtanke t ex.

Sen beror det också på vilken form av humor… i den yttre bekanskapskretsen finns några män som är mycket roliga i sällskapslivet (om man lyssnar på dem så återkommer ofta samma skämt så det räcker någon gång om året) några av dessa saknar förmåga till att avgöra vilka av skämten som passar och inte, och till vem de passar… jag skulle inte vilja vara tillsammans med t ex den man som kröp nära en 20 år äldre man och sa "har du fått kn***a  på länge? Jodå, han var rolig i sällskap men ofta mycket plump också.

Har i bekanskapskretsen en man som är en riktig ordvrängare, påläst och kunnig om det mesta, det uppskattar jag. Det är en grund till många roliga ordvändningar och intressanta samtal…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Jag tror att den humoristiska egenskapen är såpass viktig att utan den så blir det inget. Därmed inte sagt att humor är det allra viktigaste.

Jag tror att det är förmågan att få sin tilltänkta att skratta hjärtligt som fäller utslaget.

[Sisa]
0

Jag sätter nog omtanke före humor…även om jag gillar att ha roligt tillsammans med mannen i mitt liv!

Hoppfull
0

#13 Jag är nog som du Sisa!

[Eleya]
0

Jag behöver ingen som får mig att skratta alltid, jag vill ha en som förstår och stöttar mig..

fotokrafs
0

Humor är inte den viktigast egenskapen,
fast det klart man skall ha skoj tillsammans.

[peter54]
0

Jag menar inte att humor är den allra viktigaste egenskapen. Jag menar att utan humor räcker de andra viktigare egenskaperna ändå inte till.

Det går åt en egenskapskombination där omtanke, ärlighet/uppriktighet tillsammans med humor "kan få nyckeln i låset".

zabelle
0

#17 Perfekt beskrivning! Jag delar din åsikt Skrattande

Zabelle