Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 523 ggr
Cristine
0

Lammstek...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

eller ej. Förr sade nästan alla att det smakade kofta (undrar vem som smakat på en sådan) men eftersom man reser så mycket har kosten blivit annan. Har ni lammstek i påsk.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Jag har ingen lammstek…tror aldrig jag smakat det heller. Blev nog avskräckt då man hörde, att det smakade kofta…Tungan ute

signemo
0

Ja, och det är jättegott.

VAr på Island 1978, där fick vi ett bit fårkött. DET smakade kofta. Men sen bjöd svärmor på lammkotletter m.m.. Och nu gör jag lammstek med förtjusning

Var rädda om varandra

Cristine
0

Jag älskar lammstek, helst gjord i brödugn med levande eld och med Myntasås till.

Mammzing
0

Då jag föder upp lamm så har jag naturligtvis lammstek på bordet.
Äldre djur kan smaka ull, men det beror mycket på hanteringen vid slakt.
Däremot om man röker kött från äldre djur. Det funkar!
Rökt fårfiol å en god gratäng…..

Anders 50
0

Som vid all slakt så bör inte pälsen/skinnet komma i kontakt med köttet, och gäller det får så kan det lätt bli "koftsmak" på köttet då.

Vi köper ett lamm då och då och får det styckat och klart och det smakar inte kofta!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Här blir det också lammstek. Äter relativt ofta lamm. Racks är väldigt gott och häromdagen hade vi lammfärsbiffar med fetaost.

nillanb
0

Mmmm jag älskar lamm men tyvärr blir det inte något lamm denna påsken.

Jag har tvingats skippa det mesta av planerna då jag legat på sjukhus, äldsta dottern och gubben har fått sköta inköpen och planeringen av påskmaten i år och ingen av dem kan tillaga lamm.

Men de fixar och gör så mycket annan god mat att det nästan känns genant att jag inte kan hjälpa till.

aggeelin
0

Jo, det blir förstås lamm… vi har pratat tidigae om min goda sås… den har gången blir det istället tjälknöl på lamm, med någon sorts potatisgratäng till… imorgon när min kusin kommer

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag har svårt för lammsmakenTyst så här blir det gammaldags Slottsstek istället.

/Maria

Bergspuman
0

Jag är mycket förtjust i lamm och har nog aldrig varit med om att det smakat kofta.

Men har hittills själv aldrig anrättat en lammstek. Har inte vågat. Men någon gång ska jag väl töras göra en rejält vitlöksspäckad lammstek med potatisgratäng med lika mycket vitlök till :-).

[Asta]
0

#10 - precis vad vi har ätit här nu. Plus tårta efteråt. Magen står åt alla håll och kanter känns dt som.

Mammzing
0

Sista tackan hade lammat när jag kom ut i morse.
2 fina tacklamm hade hon fått. så totalt har det kommit 5 lamm. 2 bagglamm och 3 tacklamm.
Nu står man ju i valet och kvalet: Byta bagge till hösten igen och spara tacklammen eller köpa in tacklamm för att öka besättningen.
Tror sommaren får utvisa hur dom här 3 lammen växer.
Alltid dessa vaL……

AnnL
0

Har inte ätit lamm sen jag gick på lanthushållsskola, tyckte det smaka ull. Var nog inte rätt tillagat eller styckat. Obestämd

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Kan du inte fota dem Mammzing?Glad