Längta sig bort.
Alla längtar vi oss bort från vardagen ibland och tankarna drar iväg till drömmarnas land. Att bara dagdrömma gör att du blir gladare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag vakendrömmer ofta, om både det ena och det andra…i drömmarna kan man ju alltid själv bestämma hur man vill må…och hur man vill att livet ska vara. Och vem vet…vissa drömmar kanske slår in…
Ja, att dagdrömma gör att man blir gladare…
Ohhh, då är jag på resa i Dalarna.
Doppar tårna i Siljan.
Fikar i Rättvik och sitter på " vår " bänk utanför kyrkan.
Åker runt på småvägarna.
Tällberg.
Njuter av den himmelsvida utsikten.
Höga, blåa berg.

Jag är rätt kass på att dagdrömma… Mitt sätt att fly undan verkligheten emellanåt är när jag spelar gitarr och sjunger, eller tar ett yoga och meditationspass…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#0 Så är det aldrig för mig. Längtar jag någonstans så är det hem 
Då sitter jag i Norge och tittar på fjällen och suger i mig alll kraft därifrån och tar små turer i fjällen och försöker skissa lite 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#4 Ta en titt på" gissa rätt" och säg mej att du inte dagdrömmer ibland.
#6 Nja, det är inte riktigt samma sak tycker jag. Jag längtar inte dit, men OM jag skulle företa en långresa till skulle jag välja så. Jag tror att jag skulle längta hem därifrån också, det gör jag alltid när jag är borta mer än en dag.

Oj dagdrömma är ju det man gör som "fattigpensionär". Mina drömmar handlar ofta om den där guldkanten på vardagen som man inte har när man har si så där tillgång till pengar.
Vi har ju så att vi klarar oss och har det bra, bor schysst och äter bra. Men vi har inte så vi kan köpa nya soffor eller renovera köket eller så, så mina Dagdrömmar handlar ofta om sådana saker… eller resor vi inte heller tar oss i väg på. Just nu alltså, "plötsligt händer det" 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#8 Jaa, plötsligt händer det! 

" Var nära naturen - var när dig själv "
Inte ofta jag dagdrömmer. Det gjorde jag mer när jag var yngre…
Jag försöker leva i nuet.
#7 Då är vi ganska lika för jag längtar nästan alltid hem när jag är borta. Jag åker inte bort så mycket numera.
#8 Jag drömmer också om en soffa, en bäddfoffa att ligga i.
#9 Det är vad man hoppas på..plötsligt händer det!

#11 Synd att jag inte visste det… Gav nyligt bort min bäddsoffa…
Tack för omtanken i
af

#13 Hade den under mina "fattiga år" som studerande ensamstående mamma… Bodde i en tvåa, lät dottern få sovrummet och sov själv i bäddsoffan i vardagsrummet…
Svärmor ville ha den för att barnbarnen skulle kunna sova över hos henne… Vem kan motstå sånt? Hon är ju bara för underbar! Så mina söner har sovit i den flera gånger…
#2 då drömmer vi om samma "plats", dalarna är platsen i mitt hjärta, annars är det skönt att dagdrömma lite t ex om hur jag ska göra ute i mina rabatter…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Blir lite nostalgisk när ni pratar bäddsoffa.
Vi bodde i många år i en tvåa med sonen, katt, hund, hamstrar, vandrande pinnar, fiskar m.m. Sonen fick sovrummet och jag och min man sov i en hörnbäddsoffa i vardagsrummet. 7 år tror jag vi bodde så tills sonen var 13-14år ca.
/Maria
Jag hade tre st. var dum som gav bort dem alla.

I mina Dagdrömmar har jag ett hus vid havet, där kan jag sitta och se hur vattnet skiftar färg efter väder och årstid.
På kvällen/natten somnar jag till ljudet av vågor som slår mot stranden.
Den drömmen delar vi Tojan! Jag flyttade hit för att komma nära havet, rusta upp detta hus så jag kan sälja det bra och köpa ett närmare havet.

Jo jag dagdrömmer. mest om ett annat arbete.
Sen kan man dagdrömma om okika saker i hemmet. Nytt kök kanske.
.
Var rädda om varandra

Just nu längtar/drömmer jag om att få min sista och därmet 3:e operation avklarad… Man får ju vänta i evighet - har bara den tremånades vårdgarantin att luta sig mog…