God Morgon01/4

God morgon Chik!
Vilken kisse - undrar vad han har smaskat på =).
Idag är det äntligen torsdag, jag har trott halva veckan snart att det varit torsdag - men nu är vi här!! Ska åka hem lite tidigare idag och köpa lite påskblommor att sätta i utekrukan på trappen. Sedan måste jag gömma påskägg - mycket viktigt!
Ha en härlig skärtorsdag allihop (här tittar just solen fram =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God morgon.
Regn idag. Men det gör att snön försvinner snabbare.
Jobbar halva dagen bara idag, sedan ska jag fixa håret.
Fånga dagen!
God Morgon 
Grått och disigt, 3 plusgrader. Tranorna har kommit idag, undrar vad de ska hitta att äta när de flesta åkrarna är snötäckta.
God morgon på er och var hälsad 1 April med regn och slask, jag blir så lycklig över det. Snart ska jag gå långa turer och träna upp mej igen. Jag tänker möta sommaren i år frisk och glad som aldrig förr.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#2 Ahaaa, kommer vi få se en snygg fräsch häxa ikväll då hi hi. =)
#4 Nu blev jag motiverad! Tack Christine, jag tror jag hakar på!
"Du har alltid två val"
Godmorgon alla!
Det regnar här också men det finns att göra inomhus.
#4 Jag har samma tankegångar Cristine.När snön är borta i spåret skall det bli stavgång minsann i vinter har jag varit lat på långturer.
Ha en mysig skärtorsdag allesammans!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godmorgon på er!
Ute hällregnar det, lite onödigt med med mer vatten än den snö som ska smälta. #4 ja det är skönt att fixa håret, det gjorde jag igår. Det behövdes… t om sambon såg att det var alldeles för långt.
Jag har nu gått om jobb som jag kan sitta hemma och göra och det är ganska skönt. Sen blir det till att fara en sväng med kvasten…
Ha det gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Christine, Elpida och Indiana… Jag har en crosstrainer, den är suverän och då är man inte beroende av väder och vind..
Här regnar också, men mycket påskpynt blir det inte… Här råder fortfarande byggkaos, men det tar jag så gärna för det blir ju så fint!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#9 ha det så gott då på jobbet!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tack agge…ha det så gott du med…
Men..stackars Sisa
men påsken är lång!

#8 De är ju jättebra, både som förbrännare och muskelbyggare i benen!!! Vi har pratat om att ställa in en sådan i källaren ngngång när pengarna trillar in…=)
"Du har alltid två val"
god kväll
Det blev en lång IRL-dag i dag och jag har knappast kommit i närheten av datorn.
Hoppas alla får en mysig skärtorsdagskväll.
jag har oljat kvasten och är redo för lift off!
Väl mött i Blåkulla alla Häxor 
Hej på er allesammans 
dax för take off alla häxor 
Godkväll allihop
Har hunnit massor idag på min extralediga dag. Sol, blåst och 9+ grader.
Varit i stan och tagit en fika, badat hunden, storstädat och nu ätit en god middag. Återstår 4 lediga dagar
!!!
Kvasten tankad, trimmad och klar för avfärd - take off 
Zabelle
Hoppas Ni alla haft en bra Skärtorsdag…och 1:a april! Någon som blivit lurad, eller…inte jag, såvitt jag vet…
Jag har inte blivit lurad och jag har sluppit påskkäringar 
# 19
Gillar du inte påskkärringar, Peter ?
#20 Om de betedde sig som man borde skulle jag inte ha något emot det, men som det har blivit nu är det ofta fråga om rent tiggeri och det tycker jag är ytterst obehagligt.
När vår lilla tjej vill gå påskkäring har vi förklarat att man ringer på och säger glad påsk och lämnar fram ett litet egentillverkat påskkort. Därefter tackar man för sig och går.
Om då den som öppnar dörren säger -"vänta så ska du få någonting", då är det okej, men inte att påskkäringen säger -"var e godiset"? och om man säger att man inte har något godis säger de kanske -"de går lika bra med pengar".
Då undrar jag oroligt över vad för slags uppfostran de barnen får hemma.
Förra året kom det två tjejer i tioårsåldern hit. Jag kände inte igen dem, så jag gissar att de var besökande hos någon granne efter vägen.
De hade en liten kaffepanna i plåt och jag tänkte att jag kan ju bjuda dem en bit godis ur vårt familjeägg som stod på köksbordet.
Tack, sa den ena tjejen och tog ägghalvan med godis och tömde alltihop i sin kaffepanna. Jag blev helt paff. Det var bara att svänga ner till affären och köpa nytt godis.
Det var en fräck tös. Här finns inga barn i den åldern.
Det var fult gjort…här har bara varit snälla påskkärringar…
#23 Ja, men det beteendet, att liksom kräva pengar eller godis istället för att bara önska folk en Glad Påsk, har blivit vanligare tycker jag och jag upplever det högst obehagligt.
En bekant till mig som har två döttrar, 9 och 11 år, har gått åt andra hållet istället för att motverka den tråkiga attityden.
Hennes flickor ritar påskbilder och viker ihop med en liten godis i och ger till folk de ringer på hos när de går påskkäringar och önskar Glad Påsk. Då blir alla glada, både givare och tagare.
Härligt med lite annorlunda, det är ju som föräldrarna lär ut som barnen blir/gör.
Att inte tigga och bara ta förgivet…ja, det måste man väl lära sina barn…Tydligen så gör inte alla det, det är ju egentligen inte barnens fel…