Tiden
är för långsam för de som väntar…för snabb för de som fruktar…för lång för de som sörjer…för kort för de som gläds…men för de som älskar existerar den inte…
Tiden är en illusion. 
# 1 Precis tiden finns igentligen inte. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

hur ser vi tiden då….
#3 Tid ser vi inte på annat sätt än att det är mörkt ibland, ljust ibland. Vi ser och är annorlunda, ju längre vi levt. Ibland är det grönt på backen och ibland är det vitt. Tid är väl bara något som människor hittat på för att lättare hålla reda på olika saker.
Likadant med alla mått, enligt mig iaf.

att vi har en förmåga att vilja mäta allt…?

Psst…vi flyttar fram en timme….från kl 2 till kl 3 
Tips på tänk…våren ställer fram utemöbler/klockan & hösten ställer tillbaka utemöbler/klockan.
Varje söndag "denna" helg har vi åkt till ett naturreservat med våra morgonpigga barn. Titta på natur & djur. Därefter en tripp till mina föräldrar.
Detta var innan sönerna blev tonåringar=sovmorgon.
Ja här flyttar vi också FRAM klockan en timme! 
Fast det är väl frivilligt.. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Min kropp är då oerhört medveten om tiden… den märker av minsta förändring, så för mig är tiden definitivt inte enbart en illussion även om jag förstår den tanken 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tiden är en gummisnodd.
Även om tiden i form av mått, dvs hur lång en sekund, en minut och en timme ska vara, är inordnat av människan, så existerar ett kronologiskt skeende.
Vad vi kallar detta skeende eller hur stora intervallen ska vara spelar förstås ingen roll, men det kronologiska skeendet måste heta något för att vi ska kunna förmedla tankar, idéer och uppfattningar om det.
Precis som att det är vi som bestämt att så här många: ••••••• ska heta sju (7), så har vi bestämt parametrarna för tidens mått, men det betyder inte att det här antalet prickar eller tiden som sådan inte finns.