Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 391 ggr
Branneli
2

Mun till mun.....

HALLEYS KOMET

En överste gav följande order till sin adjutant:

”I morgon kväll ungefär klockan 20 kommer Halleys komet att vara synlig härifrån. Detta inträffar endast en gång vart 75:e år. Ge order till alla soldater om uppställning på kaserngården i grötställ. Jag tänker förklara detta sällsynta fenomen för dem. Om det regnar kan vi inte se kometen och männen samlas då i kasernbiografen. Jag tänker visa några bilder för dem på fenomenet”.

Adjutanten vidarebefodrade ordern till kompaniets kapten:

”På överstens order kommer Halleys komet att visa sig klockan 20 över vårt område. Se till att soldaterna bär grötrock i händelse av regn. Uppställning efteråt i biografen, där detta sällsynta fenomen, som bara visar sig vart 75:e år ska äga rum”.

Kapten beordrade löjtnanten:

”På överstens order blir det uppställning i grötställ i morgon kväll klockan 20. De berömda Halleys komet visar sig i biografen. I händelse av regn ger översten en ny order, vilket bara händer vart 75:e år”.

Löjtnanten meddelade sergeanten:

”I morgon klockan 20 framträder översten i biografen tillsammans med Halleys komet. Ett fenomen som bara inträffar vart 75:e år. I händelse av regn ger översten order om att kometen visar sig bland oss i grötställ”.

Detta var vad soldaterna slutligen fick höra av sergeanten:

”Om det regnar i morgon klockan 20 kommer den berömde generalen Halley, 75 år, att klädd i grötställ avskjuta en komet i kasernbiografen tillsammans med översten”.

Maria
1

Helt underbarSkrattande

/Maria

[MargaretaA]
0

ah hahaha underbar! Skrattande

Cristine
0

Jättekul historia!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.