Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 460 ggr
[Sisa]
0

Rastlös

Fylld av så många frågor, men hjärnan hittar inga svar…känns som oreda i tankesystemet…Aldrig nog med tid…bara tid för grubbel. Ständig stress, längtar efter nåt bättre…

Anklagar mej själv för onödiga tankar och förstörd tid…Att vara rastlös…

[GunillaF]
0

Strukturera! Flört

Elpida
0

Lägg funderingarna åt sidan en dag eller två och gör något helt annat. Oftast när man kopplar av/bort så kommer svaren av sig självt. Ta en långpromenad, själv, och låt tankarna komma och gå för att sedan kunna bara gå utan "snurr" i huvudet. Kanske värt att prova?

Struktur är oxå väldigt bra men ibland måste man blåsa ur hjärnan först =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Hoppfull
0

#2 Så bra råd!

Jag håller helt med, försök att bara göra något annat. Fokusera på några riktigt roliga saker så att du "glömmer" att grubbla en stund. Det gör skön vila till hjärnan och däremd känslorna.

Kram till dig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Asta]
0

Precis som du skriver #2 brukar jag göra. Om man har för mycket att göra - strunta i det och gör någonting helt annat.

Sedan när jag lugnat ner mig lite så skriver jag en lista. När man är väldigt stressad och rastlös brukar det kännas bra att kunna "bocka  av" saker.

[Sisa]
0

Håller med Hoppfull…så bra råd!  Glad

AnnL
0

Håller med Elpida och Hoppfull. Går ut i skogen och helt plötsligt har grubblandet försvunnit. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Jag är rastlös på ett annat sätt, jag måste göra saker hela tiden, jag grubblar inte..men jag mår också bra av att komma ut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fotokrafs
0

Jag får grubbeltankarna när jag skall lägga mig att sova. Jättejobbigt.
Tips på hur jag skall slå av?

[Asta]
0

#8 - något som fungerar för mig är att lyssna på talböcker. Om jag läser en vanlig bok för att bli trött så kan jag bara sluta läsa och börja grubbla. Men när jag lyssnar på en talbok måste jag lyssna för annars missar jag handlingen. Det brukar ta några gånger då jag måste spola tillbaka, men sedan brukar koncentrationen ha gått över till boken istället för till grubblandet och då brukar jag kunna somna,.

Branneli
0

Jag frågar mig själv ;

-Kan jag lösa/ göra något åt denna fundering nu? Obestämd

Vid ett nekande svar så lägger jag fundering åt sidan.

Annars agerar jag. Glad

Sen kan jag vara rastlös av att jag VILL göra något, men vet inte vad…..

fotokrafs
0

#9 Mm.. kanske skulle testa. Jag lyssnar på inspelade föreläsningar ibland men det hjälper inte. Bästa för mig är om jag har varit så aktiv under dagen att jag stupar i säng. Tyvärr, är jag sällan så aktiv..  

Kanske ångesten som spökar…

Maria
0

Jag grubblar mindre numera och mitt sätt att komma undan onödigt energikrävande grubbel är att hela tiden ha en dialog med mig själv.

Är jag ensam så pratar jag högt, annars så tyst i mina tankar.

Jag påminner mig själv om hur dumt och onödigt det är att grubbla och "vi har en dialog (kanske finns en diagnos på dettaFlört) men det fungerar för mig.

/Maria