Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 803 ggr
[Sisa]
0

Pizza

Nyårsdagen är den största Pizza-dagen i Sverige. Då stiger konsumtionen tre gånger…Pizzaätandet ökar också omkring den 25:e varje månad, och ska man ha den populäraste pizzan är det kebabpizza med tillhörande kebabsås som gäller…

Källa, GD

Gillar Ni pizza ?

Branneli
0

Nopp Tyst

Maria
0

Äter väldigt sällan pizza men tycker att det är gott de få gångernaGlad

/Maria

lodjuret
0

Jag älskar pizza, speciellt när jag är riktigt sugen…Tungan ute

Antingen blir det en Vesuvio, Capricosa, Opera….brukar välja mellan dom 3 när jag beställer.

Bergspuman
0

Äter pizza någon gång om året, då är det kanongott!

Oftast blir det antingen en inbakad Calzone eller en Quattro Stagione.

zabelle
0

Jag älskar pizza! Framförallt dagen efter en bra fest Tungan ute Då är det kanon som "återställare" Tyst

Zabelle   

[Sisa]
0

LaGondola är nummer ett för mej…Cool

[peter54]
0

Nix, jag äter inte pizza. Jag tycker att de luktar och smakar ungefär likadant och den lukten och smaken gillas inte av mina sinnen.

Jag har smakat pizza ett dussintal gånger och det är likadant varje gång, efter en tugga eller två får någon annan ta över.

MariaG
0

Jag gillar pizza. Tycker det är kul att prova lite olika sorter, men absolut inte med räkor eller musslor på. Tycker inte om det på pizza.

Gillar mest en som heter ciao ciao.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

[GunillaF]
0

Någon gång kan jag äta pizza men jag mår dåligt i flera timmar efteråt. Min mage tål inte för fet mat.

aggeelin
0

Jag tycker om tanken på pizza, en sån som den var när den kom till landet, med oreganosmak, och basilika… nu glömmer de kryddorna och en pizza smakar som, ja jagf vet inte vad…

Och fett… om vi någon gång äter det, räcker det med en halv och oftast är jag besviken efteråt…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Indiania
0

Nån gång är det gott med pizza. Jag gillar halvinbakad Italiano Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Cristine
0

Nej..gillar inte Pizza.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Jag kunde nog äta pizza emellanåt, förr alltså. Nu äter jag ju varken ost eller säd och då blir det inte mycket till pizza Tungan ute

Om den är god eller inte varierar oerhört tycker jag. Det finns en pizzeria i Kalmar som gör väldigt goda pizzor med färska fina råvaror och bakas i en stenugn (tror jag) men de är då även oerhört dyra.

Sedan kan man ju göra pizza själv och lägga på hur mycket delikatesser som helst och det kan bli våldsamt gott!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

spikes
0

Jag gillar inte köpt pizza,men får jag göra den själv är det gottFlört

[MargaretaA]
0

Här blir det nog pizza en gång i veckan. men jag kan bli trött på det och brukar välja något annat ibland. Pasta eller grillspett är gott Tungan ute

[Sisa]
0

Jag gillar också att göra Pizza själv…i långpannan…efter ett recept jag fått av en gammal morbror!

Tänk att även äldre människor bakar Pizza…Kyss

Anders 50
0

Bara den som görs hemma. Slutade äta köp-pizza sen jag såg hur snuskig en pizza-bagare var! Fick verklig avsmak! Tungan ute

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

azlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pizza är mums , men varför har jag så svårt att välja?

brukar säga att dom /pizzabagarna kan hitta på en egen till mig …. blir alltid nått vanligt, varför kan dom inte bara klämma till med en överaskning ? det skulle jag gilla …fortsätter att be…..

hemmagjort är inte så dumt

inisklo
0

Tungan ute,,,PIZZA,,,nami-maiskis,,,men inte ofta som man väljer den för då måste man gå minst 18km efter en vanlig runda normal pizza,alltså en sån som hänger utan för talrikenSkrattandesånt där tefatFlört

Elpida
0

Äter inte köpepizza så många gånger om året, men när jag gör det är det oftast en vegeteriana och då smakar det gott. Vi gör oftast pizza själva hemma, som sagt innan kan man ju själv då välja vad man vill ha på den - och hur fet den ska vara… Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Maria
0

#20 Jag äter oftast också den vegetariska varianten dom brukar vara väldigt godGlad

/Maria

zabelle
0

Ni som gör pizza hemma, har ni något bra recept till bottnen?

Zabelle   

Maria
0

Ett "fusktips" är att använda de tunna "libabröden". Pensla med lite olivolja i kanterna så blir det riktigt bra. En bra pizzastorlek också.

/Maria

[Sisa]
0

Då jag bakar pizza i långpannan, gör jag som vanlig vetedeg…sen fyllning ovanpå…( min gamla morbrors recept )  Glad

Hoppfull
0

#22 När vi är lata köper vi de där färdiga bottnarna på rulle… bara att rulla ut färdigt på plåten, hur smidigt som helst!

zabelle
0

Tack för era tips! Glad Vi har provat med scones deg, men det blir inte så bra.

Zabelle   

Hoppfull
0

#26 Nej det tycker inte jag heller… och sedan är vi ofta för lata för att göra deg som ska stå och jäsa och sedan kavla och greja… Oskyldigdå är den färdiga på rulle kanon! Tungan ute

zabelle
0

Jag kan riktigt känna pizza doften… får väl hålla tillgodo med bulle och Risifrutti, min lunch står kvar i kylen hemma Tyst

Zabelle   

AnnL
0

Jag gillar pizza. Oftast gör jag den själv men ibland köper vi.Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

solblomman47
0

Förr när barnen bodde hemma gjorde jag ofta egen pizza men inte nu.Köper sällan färdig heller o de få gånger jag äter får jag alltid ont i magen som kan sitta i flera dagar likaså med pannkaka o våfflor så de ätes väldigt få gånger det med.Flört

[Jeremina]
0

Inte speciellt men någon gång ibland äter vi just kebabpizza!