Lite kökstips
Om man pudrar kakformen med kakao efter att man har smörjt den får kakan en dekorativt brun yta.
Aha…. Jag ska föra en sockerkaka senare i em. Då ska jag testa ditt knep! Tack för tipset!
Pensla en aning olja på rivjärnet innan du river ost, så fastnar inte osten så lätt.
#1 Så kul och vi kanske får en bild av din kaka?
Tycker du om bakpotatis men avstår för att det tar för lång tid?
Gå en genväg genom att först koka potatisen i saltat vatten i ungefär 10 minuter, innan du lägger in dem i en mycket varm ugn och bakar dem färdiga.
Fyll gärna på med mera tips
/kram Spanaren
Vill degen inte jäsa finns det ett enkelt knep: kavla ut degen, strö över bakpulver, knåda igenom ordentligt och baka vidare som vanligt.
Matlådor i plast blir ofta missfärgade av ex tomatsås. Dessa kan då diskas direkt efteråt i kallt vatten med vanligt diskmedel. Det fungerar jättebra
/Maria
#7 Det var ett toppentips som ska testas
/kram Spanaren
Det här är en bra tråd…smarta tips kan man aldrig få för många av!
Tack Spanis! 
#4 Detta med bakpotatisen skall testas, tack! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ostkanter som blir över kan ni läga i olja i en burk. Bra att ha till att riva eller slänga i ett par bitar i soppor och såser.
Om man pudrar formen med mannagryn blir det en god smak på kakan och den får en lite knaprig yta.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Man kan också pudra formen med kokos…
Här vimlar det av bra tips
/Maria
Räcker inte nötterna till kakan? Rosta havregryn i ugnen och blanda med nötterna.
Jag brukar riva ostkanter och lägga i frysen. Då finns alltid färdigriven ost när man behöver.
Men vilket bra tips..tack 
Fler tips om bakpotatis - Sätt dem först i micron 15 minuter och baka färdigt i ugnen.
Plastburkar som tagit åt sig doft av maten tex vitlök, blir "doftfria" igen om man förvarar dem en stund i frysen.
Zabelle