Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 373 ggr
[Spanaren]
0

Lite kökstips

Om man pudrar kakformen med kakao efter att man har smörjt den får kakan en dekorativt brun yta.

[GunillaF]
0

Aha…. Jag ska föra en sockerkaka senare i em. Då ska jag testa ditt knep! Tack för tipset!Glad

[Spanaren]
0

Pensla en aning olja på rivjärnet innan du river ost, så fastnar inte osten så lätt.

[Spanaren]
0

#1 Så kul och vi kanske får en bild av din kaka?

[Spanaren]
0

Tycker du om bakpotatis men avstår för att det tar för lång tid?

Gå en genväg genom att först koka potatisen i saltat vatten i ungefär 10 minuter, innan du lägger in dem i en mycket varm ugn och bakar dem färdiga.

[Spanaren]
0

Fyll gärna på med mera tips Tungan ute /kram Spanaren

[Spanaren]
0

Vill degen inte jäsa finns det ett enkelt knep: kavla ut degen, strö över bakpulver, knåda igenom ordentligt och baka vidare som vanligt.

Maria
0

Matlådor i plast blir ofta missfärgade av ex tomatsås. Dessa kan då diskas direkt efteråt i kallt vatten med vanligt diskmedel. Det fungerar jättebraGlad

/Maria

[Spanaren]
0

#7 Det var ett toppentips som ska testas Flört /kram Spanaren

[Sisa]
0

Det här är en bra tråd…smarta tips kan man aldrig få för många av!

Tack Spanis!   Glad

Indiania
0

#4 Detta med bakpotatisen skall testas, tack! Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

Cristine
0

Ostkanter som blir över kan ni läga i olja i en burk. Bra att ha till att riva eller slänga i ett par bitar i soppor och såser.

Om man pudrar formen med mannagryn blir det en god smak på kakan och den får en lite knaprig yta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Man kan också pudra formen med kokos…Glad

Maria
0

Här vimlar det av bra tipsGlad

/Maria

[Spanaren]
0

Räcker inte nötterna till kakan? Rosta havregryn i ugnen och blanda med nötterna.

[MargaretaA]
0

Jag brukar riva ostkanter och lägga i frysen. Då finns alltid färdigriven ost när man behöver.

[Jeremina]
0

Men vilket bra tips..tack Skrattande

zabelle
0

Fler tips om bakpotatis - Sätt dem först i micron 15 minuter och baka färdigt i ugnen.

Plastburkar som tagit åt sig doft av maten tex vitlök, blir "doftfria" igen om man förvarar dem en stund i frysen.

Zabelle