Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 666 ggr
[Jeremina]
0

Gullvivan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag gillar blommor men har mist några på tomten, så har jag har funderat på en sak. Har ni haft gullvivor på er tomt och som sedan försvunnit?

Cristine
0

Nej jag har mina kvar och rätt så mycket. Jag älskar gullvivor,men de växer lite här och där på gräsmattan så jag skulle vilja samla dem på ett ställe.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Jag har också Gullvivor på gräsmattan och dom försvinner inte…tvärtom, dom blir bara fler och fler…Obestämd

[Jeremina]
0

#1 Det verkar svårt att samla ihop dem Cristine. Jag förstår inte varför jag just idag kom att tänka på Gullvivor!

Jag har just skrivit en artikel på AB om denna växt som också är en läkeört Flört

[GunillaF]
0

Det fanns ågra Gullvivor på tomten när jag köpte huset men sedan har jag fått några plantor av dottern. Jag hoppas de tar sig för det var en rödaktig Gullviva.

[peter54]
0

Vi har en skogstomt och klipper vi inte gräset så finns det gott om gullvivor, vårlök, snödroppar, scilla, mormors glasögon, käringtand och tusensköna.

[Jeremina]
0

#4 Röd har jag också haft, jag undrar om det är råttorna som drar med sig dem bort!

#5 Det låter fint och praktfullt!

[GunillaF]
0

#6 Inte en aning. Jag fick min tuva  i somras och jag hoppas den finns kvar nu till våren.