Vårtrött?
Det är så soligt att du måste kisa. Är det möjligt att känna annat än vårglädje?
Tyvärr.
Våren gör var fjärde svensk trött och 400 000 svenskar nedstämda.
[
Jag blir trött av våren, men inte nedstämd. Tvärtom får jag glädjefanatt emellanåt när våren väl kommer. Tröttheten tror jag delvis beror på allergier eller motsvarande. Mamma brukar säga att luften blir tung på våren. Jag tycker det är ett bra uttryck.

Nog blir man trött av solljuset alltid.. det tycker jag, men jag blir nog trött och glad av solen och våren
Och blir man extra glad orkar man ju mer även om man är trött… 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag brukar bli trött ungefär två veckor varje vår. Det blir spännande att se om det kommer nu också. Ljuschocken blir väl inte lika stor efter den här vita vintern kanske… 
Jag har aldrig någonsin upplevt någon humörsförändring alls till följd av årstid eller väderläge.
Två gånger i livet har jag erfarit depression, båda gånger med direkt koppling till min medicinska/fysiska verklighet.
Första gången var 1989 efter en uppslitande separation blev jag akut njursjuk, men jag tog mig ur depressionen på egen hand.
Andra gången var förra året, då behövde jag både medicinering med lätt psykostatika och samtalsterapi.
De flesta inblandade är dock överens om att det var samtalsterapin som lättade sinnet för mig. Medicinen var för lågdoserad och användes under för kort tid för att kunna ha haft någon inverkan.
Jag har heller aldrig upplevt några humörsvängningar på grund av årstider.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Förr blev jag deppig varje höst när det blev mörkt här nere. Jag mådde piss och ville flytta varenda år 
Efter att jag gått i samtalsterapi har alla min depressionstendenser försvunnit så min läkare hade helt rätt att de var orsakade av känslor och inte av kemi.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag känner mig pigg om våren.
Jag blir också lite trött på våren…undrar om det beror på att man ser, så mycket det finns att göra nu…

Jag blir jättetrött, det har redan slagit till. Skulle jag sluta ögonen här vid datorn skulle jag somna bums! Jag har även börjat nysa en del så jag undrar om det inte är så att allergin har börjat slå till, får det alltid tidigt på våren… Men deprimerad är jag inte tvärtom - jag blir glad och inspirerad på våren. Och lite kär förståss - i livet och min man =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus