Internationella kvinnodagen
idag 8 mars…
Innebär den något speciellt för Dej…
Vi firar den här dagen för 100:e gången i år. (Jag har inte varit med riktigt alla gånger).
Jag önskar att alla kvinnor kunde få känna sig fria.
Det är bedrövligt att det överhuvudtaget inte är jämställt här i världen - alla har ju samma värde, eller hur?!
Inte känns det som den är internationell precis..kanske europeisk. Jag skulle vilja höra vad kvinnorna i arabländerna säger om denna dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag tycker att den är oerhört viktig!
Tyvärr har vi ju inte kommit alls så långt som man skulle både kunna tro och önska ens i vårt land. Så desto större anledning att uppmärksamma denna dag tycker jag!
Ta bara Oscarsgalan, det var första gången någonsin som en kvinna fick pris för bästa regi… 2010… skandal kan man tycka!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja huga det finns mycket kvar att göra. jag satt just och läste på text-tv.
Sverige har fått knäpp på näsan av Amnesty International för att vi inte gör tillräckligt på kvinnofridsområdet. De som anmäler övergrepp blir inte tagna på allvar för att nämna ett exempel på klagomålen

Ja om man bara tar våldtäkter så är det visst bara 25% av alla anmälningar som ens går till åtal och då är det sannolikt bara en liten promille av dem som sen fälls… Så nog finns det att göra alltid!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Och kvinnors löner…
" Skaffa ett arbete innan du får barn…och se till att inte bli ekonomiskt beroende av en man… "
ungefär så sa min mamma. Råden var viktiga då…och kanske ännu mer aktuella för unga tjejer idag. Hur mår kvinnorna i Sverige…
Jag hadde kvinnodagen mellan 1978-2001 samnt 2004-2006 alla dagar året runt

Nu är det lite annat…men jag går mer rak i ryggen o är stålt tråts allt smörja som jag har upplevt. Känner att jag är värt att fira denna dag tillsammans med er alla kvinnor….jaa varför inte män också
Det är STORT att vara KVINNA.
Grattis till oss alla..Kram o kram o ännu en kram.
Hipp..hipp..huraa huraa huraa huraa………….
Vi lever ju i en tid då det finns många olika sätt att se på kvinnor och män…Slöja, eller inte…föräldraledig, eller inte…samkönad kärlek eller heteroäktenskap…i ett öppet samhälle finns det plats för många olikheter…
Året om behövs denna dag och världen runt/ kram Spanaren
Jag har blandat mej i när jag sett kvinnor bli illa behandlade men det har jag inte haft något för snarare har de fått ännu mera stryk efter min inblandning har jag fått veta senare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Den betyder ingenting för mig.

Ähm, här har det varit en vanlig måndag