Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 599 ggr
[Sisa]
0

Njuta

Njutning är allt som ger lust, och att njuta av Livet är ingen konst…Den förmågan är medfödd och livsnödvändig.

Är man bra på att njuta…är man inte fattig…

[Spanaren]
0

Destå mera mitt liv berikas på olika och skiftande sätt, så kan jag också känna en njutning till mig själv, er andra och till hela livet.

Tack för dina ord Sisa   / kram Spanaren

Cristine
0

Jag njuter av livet för jag lever det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
0

Jag är faktiskt inte jättebra på att njuta. Jag skyller detta faktum på att jag är uppvuxen i en mycket sträng frikyrklig miljö där njutning var likställt med synd. Även den allra minsta som att vila sig när man arbetade fysiskt…

Jag har dock arbetat (och arbetar) mig bort från detta med mycket bestämda steg, och jag är en oerhört mycket bättre njutare nu än jag var förr… och jag kommer att bli lysande med tiden Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

Jag njuter av det mesta…. och nu för tiden även av något som jag tog för givet ända tills för drygt ett år sedan och det är förmågan att känna smak och lukt. Jag tappade det men fick tillbaka det i höstas och nu njuter jag och tar tillvara mycket mer än tidigare.Skrattande

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sanningen om livet är egentligen att vi alla ska dö, fast vi kanske undviker att tänka på det…Vem som helst kan få en istapp i huvudet imorgon!

Livet är det man tar sej för, innan man dör. Då ska vi väl leva och njuta så länge det går…Nån gång kommer ju han med lien och hämtar oss. Men festen pågår…och kanske hämtar han oss till en ännu bättre fest…

Cristine
0

He he ..det kan du ge dej på att han gör.Skrattande

Branneli
0

Njut av stunden/tiden som är nu …

Funkar i många sammanhang…..

Håller på försöka med det nu….men jag vill ju inte vara "här", den sista känslan styr mer just nu Rynkar på näsan

Försöka hitta nåt positivt i detta nu….njuta av detta…..keep on looking.

Hade ett hopp innan mitt besök på sjukan idag…nu försvann all luft ur kropp & själ….Skrikandes

Tillbaka…hitta positivt i nu…..suck…

[MargaretaA]
0

Jag njuter av det mesta. Just nu ska det bli ett grillat kycklingben. Tungan ute

Cristine
0

Låter gott!Skrattande

[Sisa]
0

…och jag ska njuta av pannkaka…och av familjens sällskap…Glad