Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 497 ggr
Mammzing
0

Vasaloppet

Nyss tittat på starten:
Från soffhörnan med den mugg kaffe.
Många tuffa mil väntar åkarna.
En folkfest i Dalarna.
Nån som har åsikter och erfarenheter att dela?
Verkligen livskvalitet, möten mellan människor i skidspåret.

chik
0

Inga åsikter om Vassa.Mer än att jag hoppas att dom får en fin upplevelse..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Jag har följt Vasaloppet på plats och stått i målet och tittat i Mora när jag var ung och min pappa åkte loppet.

Då, liksom nu, avskydde jag snö och kyla så jag minns att jag frös och att där var en massa försäljning och jippo.

Inget särskilt minne faktisktFlört

/Maria

Cristine
0

Njää inget för mej men pappa var intresserad. Han åkte själv skidor varje dag(1 mil) till han blev 93.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

#3 Fantastiskt att åka skidor till den åldern och den sträckan. Mina barns farfar åkte skidor till ca 90 men aldrig så lång sträcka

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

Jag tycker inte Vasaloppet är något intressant men jag har en väldigt negativ upplevelse från en Vasaloppssöndag så jag får rysningar.

Men hoppas att det går bra för de som åker i alla fall!

[peter54]
0

Jag är inte speciellt intresserad av att följa loppet, men jag tittar gärna på spurtuppgörelsen. Min fru däremot, sitter som klistrad från första början till slutet.

[GunillaF]
0

Min son åkte Vasaloppet några gånger.

I år har vi fem stycken från Junsele som åker och av de ligger min jobbkollega bäst till.Glad

Om man är intresserad var åkarna är just nu kan man se här !

signemo
0

Jag brukar inte kolla så mycket på sport, men i Vasaloppet åker en gammal kollegas son o man. De ligger just nu på 458 rep 1362 plats. De följer jag via vasaloppssidan och så gluttar jag på Tv lite

Var rädda om varandra

Anders 50
0

Vi har tittat till och från på hela loppet!

Intervjuerna med skånske "Kajan" var klart bäst. Han gillade inte trängseln med masstarten.

Bättre då att starta med 30 sekunders mellanrum, sa han, fast det skulle ta 5,5 dagar innan alla hade startat!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

signemo
0

# 9 Haha, vilket långlopp det hade blivet.Skrattande

Var rädda om varandra

signemo
0

De hamnade på 396 respektive 1174. Kanonfina placeringar tycker jag.Skrattande. Sepciellt pappa i familjen som nog är 62 år om jag inte minns fel

Var rädda om varandra

[peter54]
0

#9 Ja han är kul den gubben. Han beskrev hur han skulle vinna över den näst siste innan de drog repet i Mora. Han skulle fälla honom precis före repet. Han sa att han hade pannlampa med sig också, haha.

Kul att Jörgen Brink vann eftersom han inte hade placerat sig så bra under tidigare starter.

[GunillaF]
0

Min jobbkompis blev 1483:a! Jag tycker han gjort ett bra lopp med tanke på att han var magsjuk förra veckan!Skrattande

signemo
0

# 13 Verkligen.  SJälv skulle jag nog brutit vid första backen om inte min envishet sagt att jag skulle fortsätta.

Jag firar  resultaten med att grädda våfflor

Var rädda om varandra

[GunillaF]
0

#14 trots att jag varit tävlingsåkare skulle jag inte ens fundera på att anmäla mig till ett långlopp! ObestämdFlört

signemo
0

Ojdå Gunilla. VAd har Du tävlat i eller tävlar i?

Var rädda om varandra

[GunillaF]
0

#16 längdskidåkning! Men det är "hundra år sedan"!Skrattande

Mammzing
0

Varje år hade vi skidlopp i skolan.
Från 1:an till 6:an. Vi var två tjejer i klassen och körde mot varann.
1:an till 5:an vann hon. I 6:an vann jag, men det berodde på att den andra tjejen fick ett astmaanfall.