Nicknamn
Det är från början ett lösenord som jag gjorde när var på mitt förra jobb. Där skulle lösenorden bytas ganska ofta och jag satt ihop sönernas namn till addeteta, mitt "aliasefternam" hedbergs (som är min mammas flicknamn) min brors gård - annelund - osv.
Jag har haft ett speciellt förhållande till min mormor elin och nu blev det ett lösenord av min mormors namn och min morfars smeknamn "aggeelin".
Sen en gång, på en annan site, så skulle jag en en inlogg, trodde jag, och så valde jag aggeelin där, och det var ett nickname jag valde. Jag blev sen van att kallas aggeelin och tycker att det är ett bra nick, så på den vägen är det.
aggeelin
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hade ni aldrig kunnat gissa ;)) tror jag…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har mitt eget namn.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Samma här.
Pirkko är mitt namn, och lino är ingenting.
(Men helst bär jag namnet, Snigelpigan).
mitt nick kräver nog ingen närmare förklaring heller.
tror du inte att det kan kännas knepigt när du inte är 16 längre? 

Valde Palomino, för det är en av mina favorit-böcker av Danielle Steel.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
hihi ja det är också ett sätt. 
Jag var inte mer än 6 år,när jag danssade i vardagsrum o sa till min mamma o pappa HÄR KOMMER INISKLO o jag danssade framför tv
Så länge som min pappa levde(1983 dog han)kallade han mig pappas lilla inisklo…mellåt.
När jag fyllde år 2007…hur mycke?Har jag glöm bort
bestämde jag,att alltid efter den..när jag målar nåt blir min sing.inisklo o det får vara här också inisklo..Fast det ska va på riktigt INIS KLO…så är det fram för datoren
o namnet betyder inte nåt…jag bara hittade det,men jag älskar det namnet..
Jag döpte mej själv till Sisa, då jag var liten…alla kallar mej Sisa…utom Jeremina…för henne är jag Sisa-Flisa…
Jag har gjort ungefär som Moa, fast jag har mitt namn och födelseår. Tänkte att åldern är färskvara 
jag var inne på samma idé ett tag, men jag ville inte att någon skulle tro att jag är 59 
# 13 Då kan vi inte klaga,för vi har valt namn själv
Döp oss på nytt…
hmyyyyy har get nytt namn
ja det är snällt att du skriver under med Anders. Det hade blivit knepigt att tvingas kalla dig för 890… 
#19 haha, jag det hade varit snopet, men då får man kanske välja hela årtalet då istället, alltså jag menar om man är yngre än vad födelsesiffran visar, för mig är det ju tvärtom 
Mitt nick Indiania har att göra med att jag tycker om indianernas sätt att se på naturen och tycker om deras musik och en del annat.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Med fyra barn och alla dersa kompisar så låg Mammzing rätt bra till.
Har inte orkat räkna hur många som kallar mej det.

Jag valde ett nick som beskriver den person jag vill vara 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har alltid gillat och fascinerats av kattdjuren. trots att jag alltså är kraftigt allergisk mot katt :-).
Så det fick bli en bergspuma, alltså det amerikanska lejonet. 42 är bara en slumpsiffra.
Jag hade ett annat nicknamn som jag inte gillade,det blev så för Lena var upptaget så jag stod som Lena 1,Och när jag bytte så kändes det som om Spikes passade bättre,jag är ju lite av en människa som gärna för en rak kommunikation,går inte gärna som katten kring het gröt,så därför blev det Spikes,sen fick jag även en hund med namnet Spike så nu är det Spikat!
mitt nick är oxå mitt *riktiga* namn
Jag har ..alltid varit henkepenke 
när jag var riktigt liten var det inget konstigt med det..
men när jag började resa ut i världen,förstodd jag först inte varför ..engelskor/män blev så fnissiga ..
på ICQ heter/hette jag oxå det,samma muntration.. :- )
där var det eg. lite dumt,det kunde missförstås
(jmfr 10"" (tum) o andra nick som bystanDD )
..fats,det är ingen slump,att jag har det smeknamnet/nicket *ler*
förkortningen kom till på nätet
ville både vara personlig..och lite anonym
penke
(jag lärde förra året att det finns mäniskor som heter Penke,
dvs att det står så i ..passet)
Mitt nick är ganska långsökt. Jag älskar humlor och tycker att det engelska namnet "Bumblebee" är så vackert.
När vi köpte vårt hus så vimlade det av humlor första sommaren så vi kallade huset Bumbleboo
/Maria

Jag heter Anneli & det var upptaget 
Så är jag positiv- bra !!
= Branneli 
Genialiskt! 
En av mina katter heter Izabelle men det var upptaget och då blev det Zabelle i stället. 
Zabelle
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Howard Roark är en litterär figur och jag anser mig vara lite som honom, därav Roark(ish).
,,,va kul det har vart o läst här nu när det är så många.som har brättat om sin nick.
# 24
…va fint…