Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 451 ggr
Cristine
0

Ha ha ha...

ha en bra dag!

Det fanns två barn på lågstadiet när jag var barn som stammade, jag minns att jag tyckte väldigt synd om dem för ingen orkade lyssna på dem.

Kan man bota sådant nu för tiden, jag har aldrig hört någon stamma efter att ha lämnat skolan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Det har du rätt i….Det är många år sedan jag också hörde någon stamma.

spikes
0

Ja det kan man,det finns bra metoder hos talpedagogerFlört

zabelle
0

Jag har en kompis som stammar när han blir nervös.

Då brukar han "bryta isen" genom att fråga - har du tid en halvtimme så vi kan prata 5 minuter? Men alla klarar säkert inte att skämta om det.

Zabelle   

spikes
0

3,Näe har man distans till det som felar,så blir ju inte problemet så stort,men jag vet att det finns jättebra hjälp att få stopp på just stammning.

chik
0

Det har ni rätt i.Det hör man inte..

Jag har ju aldrig klarat o vara tyst eller hålla mig för skratt. O när jag var liten så hade vi en man som körde postbilen som stammade så mycket..O man ville ju gärna få skuts. Men vad jag skratta så fort han öppnade munnen, för jag visste ju hur det skulle bli..Men han brydde sig aldrig.Stackan…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Moa-16
0

Jag stamma när jag var liten 2-4(?)  Men sen gick det över till att jag inte kunde säga R.. Fick gå till en talpedagog. Usch, det värsta jag visste. Gilla jag inte alls! Har "men" för livet där ifrån,haha(utan att överdriva)

Jag har känt en del genom åren (låter som jag är 50 plus när jag skriver så ;) Men jag tycker lite synd om dom måste jag erkänna. Blir så pinsamt oxå. Dom försöker säga något, men det går inte.. Det värsta man kan göra är att skratta åt 'dom'. Stackars människor:-d!

[Sisa]
0

Jag känner en äldre man som stammar…det kan inte vara lätt…Gråter