Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 890 ggr
Cristine
0

Madrasser.

Tänk så svårt det är att hitta rätt madrass. Man provar den på affären men ändå så blir det fel när man kommer hem och har sovit på den. Underlaget på affären måste ha varit hårdare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammzing
0

Köpte helt ny säng, en himmelsäng, som jag önskat i så många år!
Den har jag haft i ett år nu.
Sover som en prinsessa i den bakom förhängen och allt!
Hittade visst rätt madrass på en gång.
Men visst spelar madrassvalet roll för sömnen.
Och sömnen är viktig!

[MargaretaA]
0

Jag känner till problemet. Den senaste sängen vi köpte är rena tortyrredskapet. Det är nästan så man vaknar med blåmärken.

Sen funkar den dåligt på andra sätt också. Det är en 160 cm bred madrass och med en gubbe som väger över 100 kg bredvid, så blir det backe i sängen åt hans håll så jag rullar in mot mitten Obestämd

nej så fort det blir en slant över så blir det ny säng. Inte IKEA nästa gång.

[Sisa]
0

# 2

Inte dåligt att ha en gubbe som väger över 100 KR, Maggan…Flört

Cristine
0

Det där känner jag igen, sådan hade jag ett litet tag men den blev snart utbytt fast särbon tyckte det var trevligt eftersom han var tung, men snäppet värre var det att ligga på vattendyna,jag blev sjösjuk helt enkelt, varje gång han vände på sig gungade jag en lång stund.ObestämdTungan ute

[MargaretaA]
0

oops jag ska ändra - han kan absolut inte vägas i kronor Skäms

[GunillaF]
0

Jag har en skön och hård säng men jag har varit sugen på att skaffa en ny bara för att…

Jag har sett att det finns helt runda sängar och det tycker jag ser kul ut. Är det någon av er som har eller haft en sådan? Är det väldigt opraktiskt tro?

Cristine
0

Jag har legat i sådana men inte gillat det då man inte har upp och ned. Vaknar man blir upplevelsen inte så possitiv då man inte vet var man är, fast det är klart att man vänjer sig vid allt. Jag sov bara 4 nätter första gången och 2 den andra.

[GunillaF]
0

#7 Kan man inte ha huvudkudden mot det håll man brukar ha den annars då? Jag menar mot en vägg.

[Asta]
0

Vi ska byta madrasser och funderar mycket på vad vi ska köpa. Vi har IKEA-madrasser idag och de har nog varit bra, men nu börjar de bli utslitna. Vi gjorde så den gången att istället för att köpa en stor bred madrass köpte vi två stycken smala men la en stor bäddmadrass över. Då slipper man "backen". Vi är lite inne på IKEA igen. OK - de varar inte lika många år, men de kostar inte heller så mycket. Jag tycker snart att sängarna börjar se ut som rymdskepp. Det ska vara så mycket madrass så man verkligen ser ut som prinsessan på ärten. Sådana här t.ex. Tre eller fyra madrasser ovanpå varandra.

Cristine
0

Jo men är man van att slänga ett ben eller arm utanför när det blir varmt så lämnar man snart kudden, jag sökte mej till kanten liksom.

Hoppfull
0

Vi hade en riktigt hård madrass förut. Jag har ju ganska så rejäla problem med min rygg och alla sa att en hård säng är kanon för ryggen. Tyvärr hade jag väldigt ont och var vissa dagar så dålig så att jag knappt tog mig ner för trappan från sovrummet.

Så bytte jag kiropraktor och den nya upplyste mig om att med mitt ryggfel så försämras ryggen av en hård säng Förvånad Så vi tog vår saktteåterbäring och köpte nya madrasser, medelmjuka, och gud vilken skillnad. Värken är mycket bättre liksom sömnkvalitén.

Så nog är det viktigt med bra sängar alltid.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

zabelle
0

Har dragits med ryggont i många år, bytte till tempurmadrass och tempurkudde och blev helt symptomfri.

Visst är det viktigt att ha rätt madrass!

Zabelle   

Cristine
0

Nu är det ju så att en tempurmadrass kostar minst 9000 kr så alla har ju inte råd med den.

Hoppfull
0

#13 Jag får ännu mer ont av tempur så den är ingen lösning för alla. Så deppa inte för det, jag hittade en helt vanlig madrass i möbelaffären här och den är alldeles kanonbra! Vi köpte två madrasser, m lite extra lyxig tjock och helbred bäddmadrass för mindre pengar än en tempur… (fast det är några år sedan nu) Cool

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
0

Vi var runt & provade madrasser…massor av madrasser för några år sedan.

När vi bestämt oss, så var det ett kalas-bra erbjudande ca 15 mil härifrån….de skjutsade hit våra madrasser.

Jag har en hård variant (hästens)….kommer inte ihåg vilket sambon tog…kostade dyrt…men kroppen mår bättre. Vi tog en tjock hel bäddmadrass med….sååå skönt, ingen glipa.

zabelle
0

#13 Håller med att de är dyra, men om man kan bli smätrfri för 9000:- så är det värt det för mig. Glad

Zabelle