Inte underligt
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är egentligen helt otroligt…med hjärnan. Att denna grej, som ser ut som en tvättsvamp kan innehålla så mycket…bestämma över så mycket…och styra våra liv…Utan vår hjärna vore vi inget! Hamnar något vilse…kan livet förändras på ett ögonblick! 

Det som är mest konstigt av allt är väl att vi använder så lite av denna fantastiska grej!
Tänk om man kunde komma på hur man ska styra om funktionerna i hjärnan så att de som får skador av olika slag kunde fungera igen. Det vore ju hur coolt som helst!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
# 2
Det skulle vara underbart…Då kunde man få bort det sjuka…och få bort våra dåliga vanor…
En sak till jag funderat på…Hur kan allt detta få plats i vår hjärna. Och hur kan något som inte syns…finnas där…Konstiga funderingar, eller…
Samma som jag går och bär på!

Det är bra med konstiga funderingar. De vidgar våra vyer och skapar fler synapser (heter det väl). Och det är oerhört positivt!
…fast ibland hittar man ingen lösning, då man hamnar i djupa funderingar…då blir man lite frustrerad…tur att man har Er att reda ut sina tankar tillsammans med…

Ja det är viktigt att ha bollplank för att få andra synvinklar och infallsvinklar på tankarna 
Det är ett ämne som går att vrida och vända på hur länge som helst.
Det konstiga är att jag bär ju aldrig klocka när jag är ute men ändå vet jag hur mycket klockan är ungefär men sitter jag vid datorn är jag alldeles vilse och det är här tiden går som fortast och inte när man är ute och rantar, man tycker det skulle vara tvärtom.
Ja hjärnan är en märklig manick.
Till viss del så kan man ju flytta på funktionerna. har man fått en stroke till exempel och förlorat funktioner på ett ställe så kan dessa tränas upp igen på på andra.
Sen såg jag ett läskigt program på Tv om en man som blev av med halva huvet. han inte bara överlevde han fick visst inga som helst funktionsförluster heller… men jag såg inte hela programmet så jag kan ha missat något.
Hjärnan är en otrolig data..O som Hoppfull säger så använder vi ju en så liten del av den……
O vissa saker reparerar sig skälv…Jag är glad över min lilla knopp…
Lena.P är jag i verkliga livet.
den har många vindlingar den där hjärnan… kanske därför den är så stooor
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet