Usa
De är bäst på att förstå sig på sig själva och sämst på att förstå andra.
Carlos Fuentes
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det förefaller faktiskt vara mer sanning i det än vad det är fördom. Jay Leno har ett inslag i sin show där de går ut på gatan och ställer enkla allmänna frågor till folk och det är skrämmande låg nivå på genomsnittsamerikanens allmänbildning.
#1 Då har du inte sett ett Amerikanskt program på tv.n där de kan vinna 50.000 dollar men får hjälp av 4-5 klassare. När man ser att de inte kan svara på hur många dm går på en meter,eller tror att Polen ligger i Asien då blir man mörkrädd.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
tänkte just på det inslaget också. Jag såg det inte men har fått det berättat för mig.
Ändå så har jag intrycket att dom är rätt nöjda med sig själva därborta i Frihetens Land….

Det är ju ganska tragiskt att man inte satsar mer på en bättre grundutbildning för Usa:ier.
Man brukar även säga att just den här utbildningsnivån gör att det fortfarande är så pass fördelaktigt att göra karriär i Usa för många utlänningar. Vi har ju högre utbildning efter gymnasiet än vad många av dem har efter collage. Och självklart påverkar det ju om man börjar jobba där!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.