Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 837 ggr
[Sisa]
0

Måbra-Industrin

Vi behöver bara bläddra i en tidning för att få veta att vi har dålig självkänsla, dåligt självförtroende, vi ställer alldeles för många krav på oss själva och vi gör alldeles för mycket. Vi borde vara lite mer lagom…

Nästan alla tidningar bygger sitt innehåll på att vi mår dåligt! En stor Måbra-Industri…man undrar om den verkligen vill att vi ska må bra…för vem skulle då köpa alla dessa tidningar med listor…om hur vi ska göra för att må bättre?

Cristine
0

Jag bläddrar jämt förbi dem, det är upp till mej att se till så jag alltid mår bra. Läser man sådant  blir man ju inte bättre, och behöver man hjälp ska man gå till en person som är utbildad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Loucar
0

Om man tror att en tidning kan lösa ens problem ja då har man nog allvarliga problem och bör söka hjälp.

Som Cristine säger det är bara man själv som kan göra nåt åt saken och klarar man inte det finns hjälp att få.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[MargaretaA]
0

Hm… är det reklamen du menar nu Sisa?

Då häller jag verkligen med dig. Vädligt mycket av reklamen som riktar sig till kvinnor antyder att vi saknar något eller inte är perfekta på något sätt. men om vi bara köper rätt bantningspiller. tvättmedel eller smink så löser vi det. Typ.

[Sisa]
0

Inte bara reklamen…gör så för att få bättre självförtroende, eller si för att få bättre självkänsla, eller så för att inte ställa för stora krav på dej själv osv osv…

Men mår vi verkligen så dåligt? Vem säger att vi har så dålig självkänsla, eller så dåligt självförtroende? Jo…dom som har lösningen åt oss. Dom som vill sälja tidningar och coaching-timmar…Obestämd

[MargaretaA]
0

ja… fast jag antar att ingen skulle köpa dom om vi inte behövde det…

[Sisa]
0

Vi kanske mår bättre än vi tror…vi kanske redan är lyckliga utan att veta om det…Det är kanske inte krångligare än så!  Det kanske räcker med att se de små sakerna i livet…och se möjligheter istället för hot. Då får vi kanske ett liv…med Livskvalitét…

Maria
0

Det värsta tycker jag är att mitt i all denna "må bra hysteri" så handlar det bara om individen. Det egna jaget osv.

Ingen talar om att vi kanske ska se till att må bra tillsammans med andra…

/Maria

[MargaretaA]
0

så är det sisa, det vet jag. men det krävdes faktiskt ett par tjocka böcker i ämnet innan jag begrep det. Glad

penke
0

har du inte fel namn på´t ?

Må dåligt-industrin borde den väl heta..?

vi mår egentligen bra (tillsammans :- ) )
men ..den/de får oss att tro att vi måste ha senaste prylen,modeplagget,bilen,soffan,grunken i köket,senaste rättaste tankarna för att ..duga ..

Våga välja
vara dig själv.
(fast..då krashar samhället,det är uppbyggt på konsumtion..) :- / 

penke
/(A)narkist

[Sisa]
0

Fast vi behöver inte konsumera ett bra självförtroende, en bra självkänsla eller mindre krav på oss själva…det är ju något vi redan har, eller hur…som du skriver, penke…våga välja…våga vara dej själv…Glad

Roarkish
0

1) Det säljer. Min fru har funderat på en egen business nu när barnen börjar skolan. Jag tror att det bästa hade varit att hitta en produkt som har unga kvinnor eller gravida kvinnor som målgrupp. Då kan man sälja ett 12 kronor halsband för 199 kronor tex.

2) Lyckas en tidning få dig att tro att du inte duger om du inte köper senaste grunkan, så har man större problem än så.

3) Våga välja att vara sig själv tror jag inte skulle leda till mindre konsumtion, bara annorlunda konsumtion. Jag vet inte hur valet att vara sig själv leder till ingen eller mindre konsumtion. Vi ser ju redan hur konsumenter och företag har anammat just detta budskapet.

Det finns även företag som har varit så smarta att de lyckas att sälja samma produkt till väldigt många, men under budskapet att produkten är individuell. iPhone och den nya iPad är ju absolut geniala på detta området! Dom lurar ju ingen heller. Det finns ju hundratusentals sätt att använda produkterna.

Det är den nya grejen nu, att individualisera produkten så att den blir unik för varje användare, eller iaf så som alla användare vill ha den. Jag tror bara att vi sett toppen på isberget än så länge.

4) När det gäller veckotidningstrams så är det ju bara att strunta i det, för den som inte tror att lösningarna till livet finns där. Jag har levt 32 år nu och fortfarande inte köpt en veckotidning.

Mammzing
0

Är väll inget fan av den här hysterin, men visst läser man det skrivna.
Det finns ju liksom överallt.
För mej har endel artiklar och reportage funkat som väckarkklockor.
Iaf jag hr lyckats ändra på saker som inte varit bra i mitt liv.

Men inte söker jag och köper medvetet.

Hoppfull
0

Det är väl lite av varje det här… dels så är det väldigt många idag som har låg självkänsla och mår väldigt dåligt av det. Som gör saker de egentligen inte vill och lever liv de egentligen inte trivs med men inte har modet/orken/kraften att förändra.

Men sedan handlar det ju om att det är en innegrej just nu att utveckla sig själv. Och den saken i sig är ju bra! För mår man inte bra själv blir ju annat lidande med.

Fast till syvende och sist så handlar ju tidskrifter om att sälja… för de kan nog inte hjälpa oss så mycket. Däremot kan de nog ge en spark i rätt riktning för de som är mogna för det. Men det här är ju samma fenomen som allt som skrivs om kost, vikt, smink, relationer osv osv. Kvinnor är ju vanda vid att vara osäkra på om/att de duger så de läser gärna på om hur de kan förbättra sig själva.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Elpida
0

Tyvärr är det väl så att många är unga som läser de här listorna (tidningarna) och de har inte lyckats skapa sig en stabil grund och ett bra självförtroende än. Dessutom blir de matade av media (musikvideos, modebloggar o.dyl) att man inte är ngt om man inte har den rätta looken, storleken och de rätta prylarna.

Jag är tacksam över att inte behöva vara tonåring i dagen samhälle! Tänk att vi äldre som vet bättre och varit med ändå hajjar till och ifrågasätter oss själva, hur ska det inte vara då för de yngre…?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaF]
0

Tidningar är nog säkert ett bra sällskap för många ensamma och tidningarna säljer reklamplatser för att få in ännu mer pengar än de får på tidningsköparna.

De som annonserar gör det i tidningar som de vet vänder sig till rätt målgrupp. I "damtidningarna" hittar man (så klart) annonser och reportage om kläder, smink, kroppen, hushållet osv. I herrtidningar finns det knappast just något av den sortens reklam.

Enda sättet att slippa från allt detta är att inte köpa tidningarna eller helt enkelt försöka låta bli att läsa alla dessa annonser och reportage.

[peter54]
0

Det händer ibland att jag tittar i en veckotidning när jag sitter i väntrummet hos tandläkaren eller doktorn, men jag tröttnar oerhört snabbt och påminns om varför jag aldrig köper såna tidningar.