God morgon 13/2
Lördag. Det var nåt med lördag. Just nu tänker jag på peter. du har saknats de senaste dagarna polarn. Jag hoppas du dyker upp snart igen! 
God morgon Maggan och alla ni som inte klivit upp ännu!
Jag hoppas att Peter kommer in här idag.
Nu ska jag sussa en stund.
Ses fram mot förmiddan!
God morgon nattugglor. 
Jag önskar en trevlig lördag till er alla. 
Godmorgon nattugglor och Pirkko som jag antar är i god dagsform
Hoppas ni andra också är det när ni vaknar till!
Ha det gott i dag!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godmorgon allihop!
Tittar in som hastigast och önskar er alla en härlig lördag!
Med ljus och kärlek... Tina
God morgon på er alla roligt att se er pigga och alerta!Pirkko har du sovit något?
Här dansas soldansen, åhhh det är så härligt att se den.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon på er allesammans 
Gomorgon! Idag ska jag på relaxen tillsammans med mitt kompisgäng, Vi ska fira två som fyllt år (vi firar varandra varje år) och överraska dem med en lunch och sen gå på relaxen och bubbla lite både i poolen och tillsammans. Ser fram mot en härlig dag.
Ha det så gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja Peter ja, han har nog fått göra ingreppet så det kanske dröjer några dagar innan vi ser honom. Jag håller tummarna för att allt har gått bra.
aha jag kanske missförstod, jag tyckte han sa att han skulle komma tillbaka till helgen. Vi håller tummarna 
#6 Cristine. Ja jag har sovit i perioder. Några timmar i taget. Nu är jag klarvaken igen. 
#3 Berit 

godmiddag och fortsatt fin snö rik härlig vinter ,nu är det bara att åka slalom
Bara bara först måste man nog lära sig stå på dem, bara det tar tid, och när man lärt sig då är väl ingen snö kvar!

det är bara att försöka så fort man ramlat så går man upp o försöker igen de e bare å åk
Hej på er. Jag har precis kommit hem från fäng … sjukhuset. Ont så in i "fullkorn" (som är ett bra sätt att skriva svordomen man inte borde skriva), stel och allmänt plågad.
Men, det har gått bra. Jag var nere på operation vid niotiden i torsdags och vaknade upp igen vid fyratiden. Jag har ett 25 cm snitt i ryggen och tills i morse satt det ett drän i såret. De har också skurit 10 cm i varje armhåla, inte skönt alls.
På ryggen har de avlägsnat en bit hud på omkring 15 x 7 cm i ellipsform och sedan skurit loss huden från muskulaturen för att kunna sträcka den över hålet.
När jag vaknade kändes det som om de hade gått lös med ett baseballträ på ryggen. De tog väck den enda "vaktpost" som fanns och kollade de stora lymfkörtlarna efter den radioaktiva isotop som sprutats in.
Eftersom jag är så blödningsbenägen kunde de inte operera med skalpell på vanligt sätt, utan de har använt ett slags glödverktyg för att skära. Det blöder mindre, men det blir fulare ärr.
Nu får jag vänta tre - fyra veckor på svar. Om det finns melanom i vaktposten måste jag ta bort lymfkörteln på den sidan och då blir det jobbigt.
Det är bara att hoppas på det bästa, att vaktposten är ren. Då blir det bara uppföljning i sisådär 20 år.
Tack för att ni har tänkt på mig 
Vad bra att du kommit hem för jag tror att tillfrisknande går mycket fortare där än på sjukhuset.
Du ska se att du har en frisk och bra vaktpost!
Njut av familjen och hemmets lugna vrå nu! 
Så roligt att se dej här Peter, det är mycket du fått gå igenom och du är väl tvungen ligga på mage nu då. Skönt för dej och familjen att du är hemma igen, särskilt för barnen, de är väl väldigt ororliga.
Inte sjutton ska du ha någon melanom i vaktposten, neejdå!
hej peter så kul att se dig!
det låter inte särskilt roligt det du har tvingats göra, men nu är det gjort ändå. jag kan tänka mig att det blir jobbigt att vänta på svaret i så många veckor, men det går väl inte att få fram snabbare…
ha det skönt med familjen nu 

Skönt att se dig tillbaka här igen peter!
Jag ber till änglarna för dig, även om du inte tror på det så kan du ju bara se det som att jag bryr mig om dig 
Självklart tänker vi nu positiva tankar om din vaktpost (även om jag inte ens fattar vad det är!) och att den är kanonfrisk!
Ta hand om dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Peter. Jag vill också säga, att jag önskar, att allting går i ditt liv så bra som möjligt. Sänder dig styrka i tankarna.
Pirkko
Peter ! Vad gör väl några ärr
!
Förlåt mig men jag ser det inte hos en medmänniska…
Härligt att du får vila ut och slicka dina sår hemma hos din familj… som är den största drivkraft vi kan få.
Min okunnighet om vad vaktposten är, är generande men jag hoppas den är frisk och stark !
Krya på dig kram 
Härligt att Du är här igen. Ingen liten grej Du varit med om.
Måste vara skönt att ha kommit hem till hemmets lugna vrå.
Skönt att Du som vanligt är en riktig kämpe. VAr rädd om Dej. Kram
Var rädda om varandra

Hej Peter!
Fint att du är tillbaka! Tror också du fortare blir frisk i hemmiljön där du har dina kära. På sjukhus finns det dessutom mer basselusker
Sänder ljus och varma tankar till både dig och familjen.
Kram på er!
Skönt att vara hemma igen, tänker jag. Det är inte roligt att vara i fängelse… välkommen hem och jag tummarna för att allt ska gå så bra som det kan.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tack för omtankarna. 
Det är inget generande att inte känna till vad en vaktpost är i dessa sammanhang.
De stora lymfkörtlarna sitter i armhålorna och i ljumskarna, men de har små lymfkörtlar som sitter alldeles under huden en bit ifrån de stora.
Dessa små lymfkörtlar kallas för vaktposter eftersom de signalerar om något är fel innan de stora körtlarna har nåtts av felet.
Cristine: Nä jag måste ligga på såret och helst ha en kudde bakom ryggen för att ytterligare öka trycket utifrån på såret. Det får inte svullna upp eftersom huden är friskuren från muskulaturen.
Jag vill också hälsa dig välkommen tillbaka.Har tidigare läst om allt du varit med om inne på Pu. Min önskan är att det skall gå bra och att proverna är bra.
Håller tummarna för dig och njut av att vara hemma hos din familj igen.
Krya på dig kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Nu känner jag mig som en 2 åring, jag har klagat för att jag har varit tvungen att ligga på rygg i 10 dagar, det är ju ingenting emot för att ligga på en nyoperead rygg. Kan du verkligen sova?
#27 Tack Indiania
#28 Det blir inte den bästa sömnkvaliteten, men jag har inte mycket val.