Avundsjuka.
När jag bodde utomlands så var jag väldigt avunsjuk på väninnornas tjocka glänsande hår(jag har fått tunt, väldigt fin, flygande babyhår) och fick många gånger hjälpa dem med att stryka håret med trasa och stykjärn för att det inte skulle bli för yvigt när det var nytvättat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag måste ju säga att det var vackert hår på bilden. Men som tur är har inte alla samma smak så det tunna flygiga håret kan andra tycka är snyggt!
Jag tycker att alla ska vara tacksamma över sitt hår när de har något för de finns de som tappar sitt pga sjukdom ju!
Så var stolt över ditt hår Cristine!

Jag har jättetjockt glänsande hår. Inga lockar dock, det är tvärrakt.
Jag är glad för mitt hår men kan ibland tycka att det är lite jobbigt med den tjocka pälsmössan
Är alltid svettig i skallen, det tar många många timmar för håret att självtorka och man är väldigt begränsad i frisyrer mm. Långt hår är inte ens att tänka på, dels tycker jag förstås inte att långt hår är snyggt men det blir så tjockt och tungt så det är helt hopplöst. Jag är till råga på allt extremt håröm så en väldigt kortklippt frisyr är det allra bästa för mig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kan man verkligen stryka håret med strykjärn…Jag har som dom säger typiskt svenskt hår…tunna hårstrån men många…och ganska ljusa…
Jag har som Hoppfull väldigt tjockt hår men så gott som rakt och det är jobbigt att ha långt hår då. Men jag är tacksam över att mitt hår är friskt och glänsande!!
Jo man lägger en våt trasa över precis som när man pressar ett par byxor. De fick ligga på den heltäckande mattan.
När jag fönar mitt hår eller använder elktriska rullen så måste jag ha mouss i och efteråt en stark spray, sedan be en bön till universum att det inte ska blåsa och efter 10 min ligger det platt efter huvudet iaf.

Jag har tunna hårtstrån men många istället mitt hår växer mer på tjockleken än längden känns det som. På sommaren ber jag alltid frisören tunna ur håret extra mycket annars blir det för varmt.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Tur ni har.
#3 Jag tar plattången. Jag har samma slags hår som du beskriver och med hjälp av plattången blir det tungt och mindre "flygigt"!
Skulle aldrig sätta ett strykjärn mot håret.
Jag vet flera som stryker sitt hår. Ja vissa för att de vill att det ska vara så rakt som det bara går.
Jag själv har väldigt tjockt hår. Hade nyligen väldigt långt sådan med. Var i fredas förra veckan och klippte av den. Gick inte att ha det så. När man skulle tvätta det fick man hälla en massa schampo i den för att det skulle bli rent och sedan balsam så till slut sa jag bara neee, nu vill jag inte ha det så här längre.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Avensjuk!!Är jag inte.Men många gånger så tittar man tvågånger för att någon har så fint hår…
Mitt hår har nog varit normalt, men nu tappar jag o det blir mindre o mindre…
Lena.P är jag i verkliga livet.