Årets sådd
Jag har satt Hedvignejlika och ska så Månviol och Gullbåge. Gullklematis i slutet i månaden och läkesilverax.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Visst, petade ner några pense-frön idag, som jag hade i ute-rummet.
Nu har jag ju all tid i världen att komma ihåg & sköta dem 
Jag har sått en del perennfrön som står ute i kylan och stratifieras. Inomhus har jag planterat pelargonfrön och penséer. Just de båda kräver ju lite tid för att bli tillräckligt stora.
Enligt min man som kan det med just penseer säger att du kan nog vänta 14 dar- 3 vecker annars blir de långa och gängliga!
Kan berätta att våra penseer sått sig själva så för varje år växer det fler och fler penseer nedanför altanen mot gruskanten 
Har man lysrör så går det bra.
#5 Vi har lysrör i garaget där jag har blommor stående som övervintrar. Det fungerar mycket bra!
Tack för tipsen ang. Penseer. Jag väntar med sådden ett par veckor tror jag.
Förra sommaren -08 satte gubben fröna i maj och de blommade ända in i oktober och då hängde vi upp dem i amplar på altanen. De vissnade inte förrän in i december då det blev lite för kallt!
Lycka till Gunilla!
#9 Tack! 
I maj? Nu förstår jag lite bättre. Jag vill ha mina klara till maj-juni. Därför vill jag plantera mina tidigt. Vissa planterar redan i december för att få dem klara tidigare. Jag satt faktiskt och funderade på vad han gjorde Jeremina för att få dem klara så snabbt, men vi har bara olika önskemål. 

#12 - det är det som är min förhoppning också.