Inredning.
På sätt och vis så saknar jag mitt stora hus för där hade jag plats för att flytta omkring möblerna som jag ville, här går det inte. Jag älskar att möblera om, mina gäster gick alltid husesyn.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Visst är det kul att möblera om men nu för tiden ids jag inte. Kan bero på att jag tycker att jag fått till det så pass att det inte finns någon anledning.
Jag trivs!
allt går om man bara vill…
lyfta sig själv i håret ,kräver lite träning (OCH några strån kvar):- )
och att flyga på egen hand(armar)
är bara att kasta sig mot marken,och missa
( + att inte ta illa upp om man misslyckas…missa)
inredning är kul,
för mig är det tvärtom
jag möblerar om mer sällan nu,när jag bor större..
det är eg. lite trist,men en ledig förmiddag så.. :-)
med en liten lgh/hus är det en roligare o mer spännande utmaning,
en del "Tetris"-tryck på en *skratt*
penke
Jag tycker det är kul att möblera om. Men vårt hus tillåter inte så många olika lösningar. Det är så ohemult med fönster och dörrar överallt. men eftersom vi har renoverat alla rummen och barnen har vuxit och fått ändrade behov, så har vi ofta bytt rum. Jag tror att jag har sovit i alla rum som finns i huset utom köket och vardagsrummet.
inte somnat framför tv´n (vardagsrummet)
eller i tidig väntan på frukostserveringen ? *fniss&duck*
penke
jo somnat framför TV,n har jag gjort många gånger. Tänkte inte på det 
men i köket aldrig, det lovar jag 
Heminredning är roligt och ger tillfredställelse när man lyckats få till det.
Jag prenumererade på Drömhem & Trädgård ett par år. Jag kastade mig över tidningen och bara vräkte i mig alla vackra bilder. Det var massor jag ville ha och göra. Allting var så fint och fräscht,vackra möbler, roliga saker , krukor , ljuslyktor i massor med färger, stora o små, kuddar, ljusstakar, härliga färgkombinationer eller allt i vitt, gammalt o nytt, fiffiga lösningar. Jag drömde och frossade i tankarna.
Jag skulle behövt en herrgård för att förverkliga allt,
inte en vanlig lägenhet på 73 m3 , medelinkomst och en katt som hårar av sig. och en balkong lagom stor för katten, bara plats för en liten låda kattgräs möjligen.
Alla bor i stora flotta villor med fantastiska trädgårdar eller tjusiga stora lägenheter med höga fönster, hur kan de ha så välstädat, inga fingeravtryck eller damm på glasskivor och rostfritt stål, öppna hyllor i köket (lagar de aldrig mat), kliniskt rena badrum (73 m3?) tjusiga badkar med avställningytor för skönhetsprodukter , kandelabrar , ljuslyktor och vackra blommor. Vackert dukade matbord med tjusigt porslin , glas och bestick , massor med vänner som bjuds på fantastisk mat. 
Jag tappade luften, avundsjukan gjorde mig sömnlös, började fundera på vilken bank som lättast gick att råna.
Men tänk om jag åkte fast!!! Vem skulle ta han om katten, klippa gräsmattan och rensa rabatterna på kolonilotten, och inte skulle jag kunna odla något, då blev jag utan egna bär och grönsaker och stugan skulle stå tom kanske flera år.
Tidningarna har legat obläddrade vid sängbordet lämge. Fram med saxen, river och klipper ur sånt som är användbart, sen åker tidningarna till återvinningen.
Nu väntar jag bara på våren så jag får börja odla och fixa och börja pricka av "att göra" listan.
Vilken lycka att vara statsanställd med garantilön, och jag är miljonär på egen tid och ide'er.
haha det där känner jag igen. Jag har också slutat läsa dom där tidningarna. Dom duger som verklighetsflykt, men jag föredrar verkligheten 
Jag har inga som helst ommöbleringsambitioner utan är nöjd som det står, men min fru har så det räcker både för henne och mig.
# 6 *Fniss* du har ju det viktigaste av allt…förståndet kvar!
petson.Du har så rätt…
Nä vårt hus är så litet så här står allt på plats…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Alla inredningstidningarn slaktade, bara att sortera och sätta in i pärmar och ta fram när andan faller på. Tur att man inte är hemfallen för trender.
Efter 6 år är jag äntligen i slutfasen av totalrenovering av lägenheten, nu är det bara lite dörrfoder och golvlister kvar. Det har dragit ut på tiden, antingen har det saknats pengar , inte hittat det jag ville ha eller hantverkare. Hade jag vetat vad jag gav mig in på när jag började riva köket så vete 17, men nu börjar det ordna sig så nu är det dax för nya projekt. listan är lång som sagt.
Jag har sytt nya kökgardiner och nu kämpar jag med att klä om stolsdynorna, det vill sig inte riktigt som jag hade tänkt, men det löser sig……

#6 Håller med dig… jag har faktiskt några bekanta och släkt som har sådana där hem som ser ut som i tidningarna. Men vet du det känns inte som om det bor någon där… det är stelt, stramt och ekande… barnen får inte leka hur som helst för de dyra golven eller liknande. Och vad man är gör så stökar man till.
Så det är inget jag vill ha i alla fall. Det ska kännas och märkas att det bor människor i husen/lägenheterna. Det är ju först då det blir hemtrevligt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har en LITEN lgh, en 1.5:a på 43 kvm och den är färdiginredd!
Däremot vill jag gärna ha ännu fler tavlor på väggarna, hahaha. Det är en kamp med att hänga alla mina målningar för att få plats me fler, älskar konst!
Men eftersom jag numera har "kärbo", som det heter, och vi behöver få sova tillsammans, vilket inte går med min 105-säng! - överväger jag att skaffa större, med 1 separat sovrum, vilket ju betyder fler ytor att hänga tavlor på!

Hej igen alla.
Jag måste bara berätta……….
Var en sväng till min syster igår, på hemvägen var jag in på ett varuhus i närheten. De har billiga böcker och igår hittade jag I väntans tider- min berättelse, av Anne Geddes. Fin bild av Hortensior (tror jag) och ett litet babyansikte som tittade fram på framsidan. Intresserad av blommor trodde jag det var en bok om det så jag måste ju kolla.Det var en babybok där man skriver in allt om sin baby, men vilka bilder. Jag bara måste köpa den. Hemkommen kokade jag kaffe och satte mig att titta i boken, Om någon hört mig måste dom trott jag hade ont någonstans eller blivit knäpp. Kaffemuggen glömde jag av, bläddrade och blev gladare och gladare, Oh va söt, gud så gulligt. ooohh. det var bilderpå blommor, djur och grönsaker som fått ett litet babyansikte inmonterat (kallas det så), den ena gulligare än den andra.
En baby föreställde en snigel med hus. Låg på magen med snäcka som hus och mössa med spröt. Bild på Magnoliablomma. i ett kronblad låg en minibaby. Två satt nakna, sovande i små kängor iförda pälsiga mössor med musöron, svansarna hängde ut över kanten på kängan. Två små huvuden stack upp ur basen på en orkide'. Jag bara måste göra tavlor av några. Jag blev så glad av dem. Det låter inte klokt , men det är skönt att vara lite tokig ibland. Jag har köpt gamla ramar på loppis, dags att plocka fram och montera.
Skulle ni hitta boken någonstans, titta i den och njut.
Tack för tipset petsson!
Det är bara kolla hennes webbsajt så förstår man! Gulligare än så här finns inte 

Ja hon är unik på att göra småbarnsbilder!