Ekonomisk smäll
Vet du vad som gäller vid en separation eller dödsfall om/när du lever som sambo?
Jag läser att 6 av 10 inte ens diskuterat…
Det är väldigt viktigt att ta tag i särskilt om man har barn.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag vet en kvinna som fick det väldigt besvärligt att klara ekonomin för sig och barnen när hennes sambo avled.
Hon har många gånger sagt att det var så himla dumt att de inte, i vart fall, gift sig.

Det här var faktiskt den största anledningen till att vi gifte oss för ett par år sedan!
Vi var helt nöjda som sambos men pga att jag har barn från tidigare äktenskap och vi har, i allra högsta grad, opålitliga familjerelationer ville vi säkra upp det juridiska.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja titta bara på hur det gick för Stieg Larssons sambo. Dom har bott tillsammans i massor av år och nu ska hans far och bror ha alla miljonerna från böckerna. Man häpnar över hur naiva en del människor kan vara, för lagen är glasklar 
Min man och jag gifte oss faktiskt när vi skaffade hus. Bara för att slippa hålla på att skriva en massa papper. Precis som #3
Väldigt viktigt o göra det klart.
Ett papper för mycket..Mycket bätre.Tycker jag..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Vi skrev testamente, när vi köpte hus.
Nu har vi 2 gemensamma barn…..& vardagen rullar på.
Vi har också ordnat allt, hos en advokat.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har också varit förståndiga och både gift oss och skrivit papper då vi köpte gemensam bostad.
Eftersom vi båda har barn sen tidigare känns det extra viktigt att allt är ordnat om någon av oss går bort.
Zabelle