Motion
Nu har jag fått min tredje promenad för idag och det blir minst en till.
Jag går till jobbet på morronen, hem och tillbaka på lunchen och hem igen när jag slutar arbeta. Sedan måste Ester få en sväng till på kvällen (om jag inte är för lat för då blir det bara ut och busa på tomten)
Hur motionerar du?
Men…. är det ingen som rör sig på något sätt? 

Haha, motion….just nu…..
….
….började igår med att gå runt kvarteret, med kryckorna !!
Annars är det stavgång 45 min 5 dagar/vecka & styrketräning på nautilus 2-3 ggr/vecka & vattengympa en gång i veckan.
Jag jobbar mot detta nu
om kroppen orkar….
Pga ökad värk minskade jag stavgången….gick 95 min 6 dgr/vecka…+ nautilus 3 dgr/vecka + vattengympa….
#2 Oj….du rörde dig väldigt mycket! kan tänka att det är jobbigt nu att inte ha möjlighet till så mycket. 
Skönare att ligga i soffan och se på TV…nej, jag skojar bara…Så duktig du är Gunilla, många promenader varje dag! Jag går minst en per dag, ca 4 km. På sommaren cyklar jag.
Har så långt till jobbet, då blir det bilen. Motionerade mera förr, då jag hade hund. Det är en av anledningarna, till att jag saknar en vovve…
#4 jag skulle nog inte gå så många promenader om jag inte hade hunden. Jag är lat!

För att inte snabba på för fort så har jag sagt upp nautiluskortet & vattengympaplatsen….
Ska börja med korta promenader, som ska sluta med ett längre stavgångs-pass.
Tålamod
….hrm…tålamod….
Jag ser ju på varenda sportprogram som tv sänder !! :- )
Jag har ömma knän,så jogga är inget för mig :- /
men,gå o promenera gillar jag bättre,jag känner i hela kroppen att jag mår bättre av det och behöver röra på mig
med eller utan stavar!
jumpa/F&S gjorde jag mycket förr,nu har det inte blivit av på länge :- /
penke
Gillar inte motion alls. Men jag cyklar varje dag i ur och skur till jobb och hem igen, sen brukar jag gå ut med en hund på promenad. Annars blir det mer motion när jag håller på istugan i trädgården,
Jag har tagit fram mitt gummiband och sedan dansar jag lite.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag går 1 - 1 1/2 timme varje dag. Men det ska jag tacka hunden för. Innan var jag väldigt dålig på att motionera varje dag. När det blir varmare ska jag gå en runda på 50 min med stavar på morgonen också.
Gick med stavar då och då innan eller simma men inte kontonuerligt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 10
Du dansar ju också, Ann. Det är väl motion som heter duga…
Mannen och jag provar att gå minst en promenad om dagen och det är så härligt att vara ute! (När det inte är -20 och lägre..brr) 

Tyvärr har det inte blivit så mycket promenerande sista tiden, alldeles för kallt och halt men går i alla fall nån dag i veckan till och från jobbet.
Har igen vovve kvar längre och får medge att jag blivit latare när det inte längre är ett måste att gå ut. Det känns konstigt att gå ut utan hund när man gjort det varje dag i 32 år.
Måste ta mig i kragen och använda dom nya stavarna som står och väntar på att bli använda.
#11 Ja de gör jag ju. Tack Sisa. Bra du håller reda på mig.
Linedance o bugg en gång i veckan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Roligt att se att så många rör på sig. Glömde att skriva att jag går med stavar. Men bara under sommarhalvåret.
Oj, man måste ha motion, noll motion är lika med noll hjärthälsa.
Kroppen är precis som människan själv, av naturen oerhört lat och bekväm. Delar av kroppen som inte används kontinuerligt förtvinar eller stängs av.
Det vill säga, om kroppen hela tiden får hjälp med att röra sig, exempelvis om man använder maskiner istället för muskler, så lägger kroppen av.
Om en person med friska njurar skulle börja gå i dialys som jag gör, skulle den personens njurar sluta att fungera efter en tid.
Mitt motto genom hela mit vuxna liv har varit - "all bekvämlighet är av ondo i längden".
Därför tar jag aldrig hissen om det finns trappor, jag öppnar aldrig dörrar med elektrisk öppnare om en sån finns och jag tar aldrig ett fordon till hjälp för kortare förflyttningar.
Jag gör ett litet gymnastikprogram varje dag efter bästa förmåga och jag går ett par km varje ledig dag.
Nu börjar jag dessutom få lite "gubbmidja" som börjar närma sig 1 meter i omkrets och det kan jag inte acceptera, så jag planerar att återuppta lite av den styrketräning jag sysslade mycket med innan jag blev njursjuk för 20 år sen.
#16 Förståndig och klok är du Peter!
Jag tror precis som du skriver. Kroppsdelar och funktioner "stängs av" om de inte får göra vad de är ämnade till.
Det kan kännas lite jobbigt att börja träna eller röra på sig, men efter ca 2 veckor så känner man att det är något som kroppen kräver och då blir det genast lättare.
#17 Så är det.
Jag har en bekant som säger att hon avskyr att vara ute och särskilt mycket avskyr hon att göra någonting ansträngande så att hon blir svettig.
Hon tror själv att hon är perfekt eftersom hon väger 60 kg, men hon är en av de proportionellt fetaste människor jag någonsin träffat. Hon har knappt en muskeltråd i kroppen och hon orkar inte bära en hink vatten eller ens en matkasse.
Jag har försökt få henne att förstå att det inte spelar någon roll hur lite man väger om större delen av kroppsmassan är fett, men hon tar inte till sig något alls av vad jag säger.
Hon säger att hon inte vill ha muskler för att det är fult.Hon verkar inte fatta att muskler behövs för allt man gör, som att prata, äta eller bara att vrida blicken.
-"Vad vill du ha istället då om du varken vill ha muskler eller fett", har jag frågat henne och då svarar hon -"jag vet inte, öh kropp".
Jag har hund… promenerar 3-5 ggr/dag
Yoga i grupp 1 ggr/veckan, och hemma-yoga minst 3 ggr/vecka.
#18 jag ger mig sjutton på att hon förstår men vill inte lådsas om det. Hon kanske är för lat för att röra sig. (Hon blir ju svettig)

Promenerar det tycker jag är den skönaste motionsformen ska jag gå långt brukar jag lyssna på en bok samtidigt vill jag ha mer effektiv motion är det snabb musik som gäller.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
#21 Det var ju en jättebra ide´ att lyssna på en bok under tiden. Då skulle jag tro att man kan gå ganska mycket längre än man märker av.

Precis jag brukar gå till stormarknaden när jag ska handla och det är en bra bit bort sedan tar bussen hem med de tunga kassarna.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Detta ger dig cirka 100 kalorier:
7 geléhallon
400 gram sockerärtor
18 gram mörk choklad
1 småkaka (20 gram)
1 glas juice (2 dl)
5 skivor skinka
10 tomater
2 äpplen
1 banan
1 kg gurka
400 gram grönsaker (broccoli, blomkål etc)
4 morötter
2 skivor 17 % ost
½ dammsugare (20 gram)
½ chokladboll (tex. delicato)
1 dl kokt ris
1 ½ dl kokt pasta
38 gram köpt pizza
80 gram biff
Det tar ca en halvtimme att promenera bort 100 kalorier! 
Alkohol
Kalorier
Starköl 5,6 %
47 kcal
Vitt, torrt vin 12 %
67 kcal
Rött vin 12 %
72 kcal
Whisky 40 %
222 kcal
Om du inte äter till eller efter så förbränns kalorierna av spriten, men oftast ger den hunger och man vill ha något till. Socker och fett förbränns inte under perioden man har alkohol i kroppen och ofta äter man dessutom mer när man druckit.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Åh….jämarns vad man sätter i sig under t.ex en fest….

Uj, nu känner man sig peppad att motionera mer… Jag går och möter maken efter att han slutat jobbet, det blir kanske 4,5 km. Maken är duktigare för han går ju det dubbla (i och med att han går till jobbet på morgonen). Idag skall jag nog överraska honom och möta honom tidigare. Jag får mer motion och han blir glad av sällskap. Suveränt.
#27 Härligt!!!
#28 Måste bara se till att gå vid 15.00. Det är lätt hänt att man sitter vid datorn och glömmer tiden. Hoppas han inte jobbar över, fastnar i en bilkö.. då skulle det kännas som jag gått i onödan. Fast det klart i mitt fall kan nog knappast motion vara i onödan…
#29 Nu är det dax att gå! 
Tanken har ju funnits ett tag på att det kanske är dags att göra lite promenader,,
Har blivit så himla lat,, det är inte klokt

Dags att sparka mig själv i ändan då, med början i morgon,, för inte ska jag väl behöva göra i dag,, det som jag kan göra i morgon
???
Toyan!!Ta stavarna o gå ut..Med dom kan man ändå inte ha hund..
Nillan. det var ju mycket youget…
Rore!!Vist är det så.-<>Det du inte behöver göra i dag.Kan du låta någon annan göra..Hör ni Alla.
Gunilla hur många meter är det som du trask
Penke!!Håller med dig..Måste räcka o kolla på Tv.
Jag gör inget som kan skada min kropp..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hahaha,, Härligt Chik!
#32 Chik. Det är inte så himla långt.
10 min till jobbet
10 min hem på lunch
10 min tillbaka till jobbet
10 min hem efter..
Sedan blir det med Hunden på kvällen och då är det mellan 15 - 30 minuter.
Det där med att motionera för att förbränna kalorier förutsätter ju att man redan har stoppat i sig för många.
Om man bara får i sig sina 2600 per dygn eller vad man nu har för behov, finns ju ingen anledning att försöka förbränna något extra.