Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 481 ggr
Cristine
0

Vägar

Det finns många vägar till sanningen, en av dem är vinet.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

#0 Det kanske inte är den bästa vägen…

men man kan nog ha väldans roligt efter den..Tungan uteFlört

Cristine
0

Javisst, jag undrar bara om den som får höra sanningarna har lika roligt.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

#2 - det kan man verkligen undra. Vi har en på jobbet som blir så himla jobbig varje gång hon druckit. Antingen får man höra hur bra man är och att hon älskar en eller så får man veta alla fel man gjort och hur dum man är. Det finns de som undviker att gå på fester om de vet att hon ska gå.

Branneli
0

"Sanningen får man höra av små barn & fyllehundar", brukar min mamma säga.

Det kan göra ont att höra sanningen.Skrikandes

Det kan också vara vid ett olämpligt tillfälle,,,,,,Obestämd

Indiania
0

#4 Det är ett gammalt uttryck och stämmer gör det nog också.

Ja det kan göra ont att höra sanningen och det betyder ju mycket hur det sägs och om tillfället är rätt valt.

Tyvärr är det väl så att oftast får vi höra sanningen vid fel tillfälle och den som säger det kanske säger det i ren ilska…

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Asta]
0

Jag tror dock inte att alkohol alltid tar fram sanningen. Mer att ett tillstånd som finns just vid berusningstillfället förstärks på något sätt. Om man tar t.ex. min arbetskamrat så betvivlar jag att hon verkligen älskar mig som jag ofta får höra. Det är bara det att just då gillar hon mig.

Jag känner till det ordspråket också, men håller inte riktigt med. Jag har träffat för många människor med alkoholproblem och vet att det ofta INTE är sanningen som kommer fram.

penke
0

mjoo,men den må vara låååång o krokig,
å mer säga sanningen om Astas kollega än andra…….

å som #GunillaF säger
man kan ha väldans roligt efter vägen
så det är kanske tur man glömmer bort hälften..
o får söka sanningen igen… :- )

penke

[GunillaF]
0

Jag tycker inte man ska sträva efter att glömma. Däremot så tycker jag att man ska ta tillvara alla erfarenheter och försöka lära av dem och inte tjurskalligt trampa på i samma hjulspår …… då kanske "sanningen" måste sökas gång på gång på gång….

De finns människor som fått för sig att de är felfria och att de inte har mer att lära… och det är synd om dem kan jag tycka. Eller nästan på gränsen till patetiskt!

sven-g
0

Citat Evert T.

Ja sanningen gör gott och det är sant, och om man i detta land, man bryter seden och inte ständigt kacklar lika dant som alla andra kycklingar i reden. Utan man går sin egen väg med stort besvär, förgäter fulheten, för allt det sköna. Då kacklar alltid någon gammal höna, om hur förfärligt lättsinnig man är

chik
0

Det som är sanning för Mig.-Är kanske ljug för dig…

Nu fick jag till det…Men sanningen vet jag kommer alltid fram…

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
0

(..mot missförstånd,med vin menar jag inte man ska sträva mot att glömma.menade det som en skojsighet,då vin ..kan ha dem bieffekten,men sett possitivt så får man fler orsaker att vara nyfiken o mål att lära,mer o nytt)

Jo,tror sig vara framme/färdig..är ett besvärande misstag
universum är dock så vänligt,att just då begriper man inte sin dumhet ..
den lärdomen är kanske ödmjukhet (?)

men,vi har alla varit där
eller kommer dit?
(inte jag)*skratt*

penke